Consti remontoi Haikkoon modernin kylpylän

Haikon Kartanon kylpylärakennuksessa on meneillään mittava remontti. Töistä vastaa Consti Korjausurakointi Oy, joka on yksi Suomen johtavista hotellisaneerausten toteuttajista. Uudistettu allasosasto avataan yleisölle maaliskuun ensimmäisenä viikonloppuna, ja urakka kokonaisuudessaan valmistuu vapuksi.

Porvoossa sijaitsevan Haikon Kartanon ja Consti Korjausurakoinnin yhteistyö jatkuu. Kokonaisvaltaisen remontin ensimmäisessä vaiheessa reilu vuosi sitten saneerattiin kylpylähotellin aulatilat. Toisessa vaiheessa saneerattavana ovat allas- ja saunaosastot, hoitolakerros sekä osa hotellihuoneista ja käytävistä. Osa töistä on jo valmistunut.

– Remontoimme meren puolelle ylellisiä kahden huoneen deluxe-huoneistoja, jotka mahdollistavat esimerkiksi pienten porukoiden majoittumisen yhdessä, kuvailee kuvailee Consti Korjausurakoinnin aluejohtaja Pirkka Lähteinen.

Consti remontoi kylpylässä kaikkiaan noin 3 000 neliötä, ja urakan arvo on noin 2 miljoonaa euroa. Lopputulos edustaa uudenlaista, aiempaa maanläheisempää ja modernimpaa Haikkoa. Uudistuksen suunnittelusta vastaa julkisten tilojen sisustusprojekteihin erikoistunut Promakers Oy.

– Yhteistyömme etu on siinä, että suunnittelutyö ja remontin toteuttaminen ovat kulkeneet kaiken aikaa käsi kädessä. Molemminpuolinen joustavuus helpottaa kiireisessä aikataulussa pysymistä, sanoo projektipäällikkö Riikka Fransila Promakersilta.

Haikon Kartanon lisäksi Consti on viime vuosina toteuttanut lukuisia muita korkean profiilin hotellisaneerauksia muun muassa Klaus K -lifestylehotellissa, Helsingin Siltasaaren Hilton Strand -hotellissa sekä Glo Hotelleissa Kluuvissa ja Lönnrotinkadulla. Tuorein hanke on Helsingin Yrjönkadulla sijaitsevan St. George -nimisen luksushotellin saneeraus, joka valmistuu kesällä 2017.

– Hotelliosaaminen syntyy vaativan erikoisympäristön ymmärtämisestä. Haikossa ratkaisut on tehty sen mukaan, että ne tukevat parhaalla mahdollisella tavalla arvokasta kartanobrändiä, Lähteinen kertoo.

____

Lisätiedot:

Consti Korjausurakointi Oy, aluejohtaja Pirkka Lähteinen, puh. 040 523 7932, pirkka.lahteinen@consti.fi
Haikon Kartano, toimitusjohtaja Juha Mähönen, puh. 040 821 1822, juha.mahonen@haikko.fi

Consti on yksi Suomen johtavia korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneitä yhtiöitä. Consti tarjoaa kattavasti talotekniikan, linjasaneerauksen, korjausurakoinnin, julkisivusaneerauksen sekä muiden vaativien kohteiden rakennus- ja huoltopalveluita sekä asuintaloille että toimitiloille. Yhtiöllä on kolme liiketoiminta-aluetta: talotekniikka, julkisivut ja korjausurakointi. Vuonna 2015 Consti-konsernin liikevaihto oli 256 miljoonaa euroa, ja se työllistää yli 900 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista. Consti Yhtiöt Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTI.
www.consti.fi