Consti toteuttaa Kaaren kauppakeskusuudistuksen

Consti on käynnistänyt Kannelmäessä kauppakeskus Kaaressa 5 miljoonan euron remontin. Muutostöillä halutaan helpottaa ja selkiyttää kauppakeskuksessa asioimista. Consti on ollut mukana kehitysprojektissa jo vuoden verran ennen varsinaista liiketiloissa alkanutta remonttia.

Kauppakeskuksessa laajennetaan liiketilojen pinta-aloja, ja kerrosten välistä kulkemista järkevöitetään rakentamalla keskikäytävälle kahdet uudet liukuportaat. Kauppakeskuksen eri osien välistä näkyvyyttä parannetaan purkamalla seiniä. Myös yleiseen viihtyisyyteen panostetaan.

– Suurimmat muutokset tapahtuvat Kaaren toisessa kerroksessa. Useiden liiketilojen muodot, koot ja sisäänkäyntien linjaukset muuttuvat voimakkaasti. Lopputulos on ilmeeltään moderni ja avara,  kertoo Kaaren kaupallista kehittämistä ja muutossuunnittelua johtanut Henrik Winberg Oy Prometheus Partners Ab:stä.

Kauppakeskus palvelee normaalisti koko remontin ajan

– Consti on saanut olla mukana kehittämässä, budjetoimassa ja suunnittelemassa Kaaren uudistusta jo ennen varsinaista remonttia. Itse muutostyöt kestävät puolisen vuotta, eli remontti valmistuu kesän jälkeen, aluejohtaja Pirkka Lähteinen Consti Korjausurakointi Oy:stä taustoittaa.

Kaaren uudistushanke on jatkoa Constin suurille kauppakeskusprojekteille. Aiemmin yhtiö on uudistanut muun muassa Helsingin Stockmannin ja Forumin tiloja.

– Näin laajat muutostyöt keskeytyksettä toimivassa kauppakeskuksessa ovat haastavia niin rakentajien kuin talon käyttäjienkin kannalta. Constin kanssa olemme pystyneet huolellisella ennakkosuunnittelulla ja viikoittaisella yhteistyöllä minimoimaan yrityksille ja asiakkaille aiheutuvia haittoja, Winberg sanoo.

Pirkka Lähteinen, aluejohtaja Consti Korjausurakointi Oy, puh. 040 5237 932, pirkka.lahteinen@consti.fi

Henrik Winberg, Oy Prometheus Partners Ab, puh. 0500 449 664, henrik.winberg@prometheuspartners.fi

Consti on yksi Suomen johtavia korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneitä yhtiöitä. Consti tarjoaa kattavasti talotekniikan, linjasaneerauksen, korjausurakoinnin, julkisivusaneerauksen sekä muiden vaativien kohteiden rakennus- ja huoltopalveluita sekä asuintaloille että toimitiloille. Yhtiöllä on kolme liiketoiminta-aluetta: talotekniikka, julkisivut ja korjausurakointi. Vuonna 2016 Consti-konsernin liikevaihto oli 262 miljoonaa euroa, ja se työllistää yli 900 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista. Consti Yhtiöt Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTI. www.consti.fi