Consti tuo markkinoille uuden putki- ja kylpyhuoneremonttien ratkaisun

Consti Yhtiöt tuo Suomeen uudenlaisen putki- ja kylpyhuoneremontin ratkaisun, joka nopeuttaa remonttia ja laskee sen hintaa. Ratkaisun suurin etu on nopeus: tavallisesti kuukausia kestävä remontti saadaan valmiiksi kymmenessä päivässä, ja asukas voi asua koko remontin ajan kotonaan. Consti uskoo, että uusi remontointimenetelmä on yksi ratkaisu kasvavan korjausvelan purkamiseen.

Constin Ideal Putki -ja kylpyhuoneremontti™ -ratkaisussa kylpyhuone rakennetaan vanhan kylpyhuoneen sisälle. Tällöin rakenteita ei tarvitse purkaa ja kylpyhuone uusine putkineen on valmis kymmenessä päivässä.

– Menetelmä on asukkaalle vaivaton. Pöly- ja meluhaitat ovat niin minimaaliset, että remontin ajan voi asua kotona. Ratkaisun tehokkuus tuo myös selviä säästöjä. Remontti voidaan alustavien arvioiden mukaan tehdä 10–15 prosenttia edullisempaan hintaan, Consti Talotekniikan toimitusjohtaja Marko Holopainen kertoo.

Ratkaisu sopii erityisen hyvin taloyhtiöihin ja asuintaloihin, joissa kylpyhuoneet sijaitsevat päällekkäin. Tehokkuus perustuu siihen, että remonttiin vaadittavat osat ja kylpyhuoneet valmistetaan tehtaalla asennusta vaille valmiiksi asiakkaan sisustustoiveiden mukaan.

Yksi ratkaisu korjausvelan purkamiseen

Constin uudella palvelulla tuodaan yksi ratkaisu jatkuvasti paisuvaan korjausvelkaan. Suomen kiinteistöjen korjausvelan määräksi on Rakennetun omaisuuden tila 2013 -raportissa arvioitu 30–50 miljardia euroa, ja määrä uhkaa kasvaa edelleen.

– Eniten korjausvelkaa on 1960–80-luvuilla rakennettujen kuntien palvelurakennuksissa, lähiökerrostaloissa sekä vanhoissa omakoti- ja rivitaloissa. Niitä varten tarvitaan kiperästi nopeita, vaivattomia ja edullisia ratkaisuja, jotta korjaus on edullisempaa kuin rakentaminen, jatkaa Holopainen.

Ensimmäinen Ideal-remontti valmisteilla

Helsingin Oulunkylässä VVO:n kiinteistössä (Risupadontie 6) haetaan rakennusvalvontaviraston päätöstä putki- ja kylpyhuoneremontista. Remontti on Consti Asuintalopalveluiden ja VVO:n yhteishanke. Kun se saa myönteisen päätöksen, Oulunkylässä käynnistyy vuodenvaihteessa Suomen ensimmäinen Ideal-ratkaisun mukainen remontti.

– Oulunkylän kiinteistö on hyvä esimerkki tapauksesta, jossa Ideal-ratkaisun nopeus ja kustannustehokkuus saadaan hyödynnettyä maksimaalisesti. Uudenaikaisesta toteutustavasta huolimatta putkiremontti on käytännössä perinteinen, eli putket vaihdetaan täysin uusiin, sanoo Consti Talotekniikan myyntijohtaja Karl Jensen.

Consti Yhtiöiden Ideal Putki -ja kylpyhuoneremontti™ -ratkaisu perustuu ruotsalaisen Prefab AB:n PreBad-tuotekonseptiin. Konseptille on myönnetty heinäkuussa 2013 VTT-sertifikaatti, ja sillä on Ruotsissa ja Norjassa vastaavat sertifikaatit. PreBad-tuotekonsepti on ollut Ruotsissa käytössä vuodesta 1989, ja tekniikalla on tehty jo lähes 80 000 kylpyhuoneasennusta.

FAKTA: Ideal Putki- ja kylpyhuoneremontti™

– Consti Yhtiöiden Suomeen tuoma remonttiratkaisu
– soveltuu parhaiten 1960-luvun lopun jälkeen rakennettuun kiinteistöön, jossa kylpyhuoneet sijaitsevat päällekkäin
– mahdollistaa perinteisen putkiremontin kahdessa viikossa