Consti Yhtiöt Oy vahvistaa hallitustaan

Korjausrakentamiseen erikoistunut Consti Yhtiöt vahvistaa hallitustaan. Uutena hallituksen puheenjohtajana on aloittanut OTM Tapio Hakakari. Lisäksi DI, RKM Niina Rajakoski, on valittu hallitukseen 29.9.2015 alkaen.

Tapio Hakakari toimii hallituksen varapuheenjohtajana Cargotec Oyj:ssä sekä toimitusjohtajana Webstor Oy:ssä. Aiemmin hän on ollut johtajana muun muassa KONE Oyj:ssä sekä Konecranes Oyj:ssä. Hakakari on kokenut hallitusammattilainen ja hän toimii hallituksen puheenjohtajana Enfo Oyj:ssä ja Opteam Yhtiöt Oy:ssä. Aiemmin Hakakari on toiminut mm. Esperi Care Oy:n hallituksen puheenjohtajana sekä hallitusjäsenenä Etteplan Oyj:ssä ja Martela Oyj:ssä.

– Työni alkaa varsin positiivisessa tilanteessa, sillä korjausrakentamisella on Suomessa hyvät tulevaisuuden näkymät. Tärkein tavoitteeni Consti Yhtiöiden hallituksen puheenjohtajana tulee olemaan yrityksen arvon kasvattaminen. Consti on Suomen suurimpia korjausrakentamisen yrityksiä, ja haluamme edelleen vahvistaa liiketoimintojamme sekä markkinaosuuttamme, sanoo Consti Yhtiöiden hallituksen puheenjohtaja Tapio Hakakari.

Niina Rajakoski tuo Consti Yhtiöiden hallitukseen laaja-alaista kokemusta rakennus- ja kiinteistöalalta. Rajakoski työskentelee rakennuttajapäällikkönä Ilmarisen kiinteistötoiminnoissa, missä hän on toiminut jo yli 15 vuotta vastaten aikaisemmin mm. kiinteistöjen ylläpidosta. Hän toimii myös SATO Oyj:n hallituksessa. Aiemmin Rajakoski on työskennellyt erilaisissa päällikkötehtävissä muun muassa YIT:llä. Hänellä on useita luottamustehtäviä myös alan järjestöissä, kuten RAKLIssa ja RALAssa.

‒ Niina Rajakosken osaaminen täydentää Consti Yhtiöiden hallitusta hienolla tavalla, ja olen erittäin tyytyväinen saadessamme hyödyntää hänen pitkää kokemustaan rakennus- ja kiinteistöalalta, Hakakari sanoo.

Muina hallituksen jäseninä Consti Yhtiöissä jatkavat Janne Näränen, Erkki Norvio, Pekka Salokangas, Petri Rignell sekä Antti Korkeela.

Tapio Hakakari, hallituksen puheenjohtaja, Consti Yhtiöt Oy,
puh. 0400 408 316, tapio.hakakari@cargotec.com

Consti Yhtiöt -konserni on yksi Suomen johtavista korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneistä yhtiöistä. Yhtiö tarjoaa kattavasti talotekniikan, linjasaneerauksen, korjausurakoinnin, julkisivusaneerauksen sekä muiden vaativien rakennuskohteiden rakennus- ja huoltopalveluita sekä asuintaloille että toimitiloille. Yhtiöllä on kolme liiketoiminta-aluetta: talotekniikka, julkisivut ja korjausurakointi. Vuonna 2014 Consti Yhtiöiden liikevaihto oli 215 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos (EBITDA) noin 9,5 miljoonaa euroa. Yritys työllistää yli 900 korjausrakentamisen ammattilaista. www.consti.fi