Constille kolme mittavaa miljoonaurakkaa Helsingissä

Helsingin kaupungin asunnot Oy (Heka) on tilannut Consilta As Oy Siilitie 5:n ensimmäisen vaiheen kokonaisvaltaisen korjauksen, jonka arvo on yli 11 miljoonaa euroa. Consti toteuttaa Helsingissä myös Franzeninaukion arvokohteen kokonaisurakan sekä As Oy Kiertotähdentien perinteisen julkisivu-urakan.

Asunto-osakeyhtiö Siilitie 5:n ensimmäisen vaiheen mittavassa peruskorjauksessa uusitaan julkisivujen ja vesikattojen lisäksi kaikki 110 asuntoa. Samalla uusitaan myös ikkunat ja parvekeovet. Lisäksi porrashuoneisiin rakennetaan kaikkiaan 10 jälkiasennushissiä. Parvekkeet kunnostetaan tai uusitaan, ja lisäksi rakennetaan kokonaan uusia parvekkeita. Peruskorjauksen yhteydessä uusitaan myös talotekniikka ja kunnostetaan piha-alueet.

Hekan kohteen pääurakoinnista vastaa Consti. Korjaustyöt käynnistyvät toukokuussa ja valmistuvat vuoden 2018 lopussa.

Consti toteuttaa lisäksi helsinkiläisen Franzeninaukion arvokohteen täydellisen peruskorjauksen. Urakan arvo on 6 miljoonaa euroa. 1910 valmistuneen arvokiinteistön korjausurakassa remontoidaan kaikki 60 asuntoa ja rakennetaan uusia asuntoja ullakolle. Samalla kiinteistön julkisivut rapataan, ikkunat vaihdetaan ja myös talotekniikka uusitaan.

Franzeninaukion urakan tuotantopäällikkö Sami Vanninen toteaa kohteen arvon nousevan merkittävästi mittavan kokonaisurakan myötä. Urakan tilaaja on kohteen omistaja Paavo Nurmen säätiö.

Asunto-osakeyhtiö Kiertotähdentie 4 on niin ikään tilannut Constilta mittavan julkisivukorjauksen, jossa uusitaan niin parvekkeet, ikkunat kuin ovetkin. Saneerauksen yhteydessä uusitaan vesikatot ja tehdään ohuteristerappaukset sekä salaojat.

1970-luvulla rakennetun asunto-osakeyhtiön korjauksen arvo on noin 4 miljoonaa euroa. Urakka on laaja, sillä kohteessa remontoidaan perusteellisesti kaikki yhtiön yhdeksän taloa. Puolitoista vuotta kestävän korjauksen työt aloitetaan huhtikuussa.

Siilitien kohde: Consti Julkisivut Oy, Rakennuspäällikkö Tapani Eisanen, p. 044 5674 152
Franzeninaukion kohde: Consti Julkisivut Oy, Tuotantopäällikkö Sami Vanninen, p. 050 911 2313
Kiertotähdentien kohde: Consti Julkisivut Oy, Yksikön johtaja Marko Kahilainen, p. 040 8454 547

Consti on yksi Suomen johtavia korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneitä yhtiöitä. Consti tarjoaa kattavasti talotekniikan, linjasaneerauksen, korjausurakoinnin, julkisivusaneerauksen sekä muiden vaativien kohteiden rakennus- ja huoltopalveluita sekä asuintaloille että toimitiloille. Yhtiöllä on kolme liiketoiminta-aluetta: talotekniikka, julkisivut ja korjausurakointi. Vuonna 2016 Consti-konsernin liikevaihto oli 262 miljoonaa euroa, ja se työllistää yli 950 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista. Consti Yhtiöt Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTI. www.consti.fi