Constille yli 20 miljoonalla eurolla urakoita

Consti Yhtiöt on saanut maalis-huhtikuussa useita merkittäviä tilauksia. Suurimpia kokonaisuuksia ovat saneeraustyöt Turun Samppalinnan maauimalassa, Lahden tulevassa oikeustalossa sekä talotekniikkatyöt Hämeenlinnan uimahallissa ja Helsingin Kalasatamaan rakennettavassa terveys- ja hyvinvointikeskuksessa. Consti on myös solminut kevään aikana merkittäviä urakoita taloyhtiöiden putki- ja  julkisivusaneerauksista.

Consti on pääurakoitsija kulttuurihistoriallisen Samppalinnan uimastadionin peruskorjaustöissä Turussa. Remontissa uusitaan altaiden pintarakenteet ja allaslaitteet sekä parannetaan maauimalan esteettömyyttä. Lisäksi remontissa uusitaan vuotavat vesieristeet, huoltokäytävät ja pukutilat. Stadionille rakennetaan myös uusi huoltorakennus. Korjaustyöt alkoivat toukokuun alussa ja valmistuvat kesäksi 2017.

Hämeenlinnan uimahallin peruskorjauksessa Consti vastaa LVISA-töistä. Urakkaan sisältyvät putkisaneeraus, sähkö- ja ilmastointityöt sekä uuden automaatiojärjestelmän asentaminen. Työt käynnistyvät kesäkuun alussa ja valmistuvat vuoden 2017 lopulla.

Lahdessa Consti tekee pääurakoitsijana käyttötarkoitusmuutoksen vanhaan teollisuuskiinteistöön Askonalueella. Asko 2 -kiinteistön eteläpäätyyn rakennetaan uusi Lahden oikeustalo Päijät-Hämeen käräjäoikeiden ja Salpausselän syyttäjäviraston käyttöön. Teollisuussaliin rakennetaan kolmikerroksinen kokonaisuus, josta löytyy toimistotiloja, istuntosaleja ja arkistohuoneita. Urakka valmistuu joulukuussa 2016.

Helsingin Kalastajasatamaan rakennettava uudisrakennusten kokonaisuus REDI saa terveys- ja hyvinvointikeskuksen, jonka LVI-urakasta vastaa Consti. Urakkaan kuuluu putki- ja ilmastointityöt. Työt ovat alkaneet huhtikuussa ja valmistuvat toukokuussa 2017.

_____

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Marko Holopainen

Consti Yhtiöt Oyj

marko.holopainen@consti.fi

Consti on yksi Suomen johtavia korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneitä yhtiöitä. Consti tarjoaa kattavasti talotekniikan, linjasaneerauksen, korjausurakoinnin, julkisivusaneerauksen sekä muiden vaativien kohteiden rakennus- ja huoltopalveluita sekä asuintaloille että toimitiloille. Yhtiöllä on kolme liiketoiminta-aluetta: talotekniikka, julkisivut ja korjausurakointi. Vuonna 2015 Consti-konsernin liikevaihto oli 256 miljoonaa euroa, ja se työllistää yli 900 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista. Consti Yhtiöt Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTI. www.consti.fi