Dennis uudisti brändinsä – liikevaihto kovassa kasvussa

Yli 40-vuotias ravintolaketju Ristorante Pizzeria Dennis menestyy kilpaillulla ravintola-alalla poikkeuksellisen liiketoimintamallin ja vahvan brändin ansiosta. Dennis-ravintoloiden uudistus, valmispizzojen vahva kasvu vähittäistavarakaupassa sekä oma kotiinkuljetustoiminta ovat tuoneet ketjulle huomattavaa kasvua. Kesäkuun alussa avautui uudistunut Helsingin Bulevardin ravintola.

Dennis on todistanut, että ravintolaketjukin voi pysyä menestyksekkäästi ravintolamaailman murroksessa kiinni. Dennis on yli kaksinkertaistanut liikevaihtonsa 5 miljoonasta eurosta 12 miljoonaan euroon viimeisen viiden vuoden aikana.

Dennis-ketju käynnisti brändiuudistuksen omistajanvaihdoksen myötä vuonna 2013. Omistaja ja toimitusjohtaja Sebastian Björkstén korostaa, että uusiutuminen on elinehto erittäin kilpaillulla ravintola-alalla.

-      Asiakkaiden vaatimustaso on yhä kovempi tuoreiden raaka-aineiden, erityisruokavalioiden ja raaka-aineiden eettisen alkuperän suhteen. Palvelutaso ja ravintolakäynnin kokonaiselämys korostuvat entisestään, sanoo Björkstén.

Dennis-ravintoloiden uudistus keskittyy kortteliravintolan kehitämiseen ja arkiruokailun tason nostoon. Uudistus ulottuu ravintoloiden sisustuksesta ja ruokalistasta asiakkaiden yhä parempaan palvelemiseen. Gluteenitonta ja muita eritysruokavalioita noudattavat on huomioitu erityisen hyvin tarjonnassa.

Monipuolinen liiketoimintakonsepti

Denniksen liiketoiminnan rahavirrasta kolmanneksen tuo Aito Dennis -valmispizzat, joita myydään vähittäistavarakauppoihin kautta maan. Tuotteet ovat kasvattaneet merkittävästi brändin tunnettuutta.

–      Valmispizzojen rooli liiketoiminnassamme kasvaa räjähdysmäisesti. Ruokakaupoissa myytävät pizzat ovat meille selkeä kilpailuetutekijä, sillä niiden myötä ihmiset ovat oppineet tuntemaan Denniksen, kertoo Björkstén.

Toinen Denniksen valttikortti asiakaspalvelussa on oma kuljetusliiketoiminta, joka on kolminkertaistanut volyyminsä viimeisen vuoden aikana.

–      Olemme ensimmäinen laatupizzoja itse kotiin kuljettava ravintola. Korkeatasoisen ravintolaruuan kotiinkuljetus on jatkuvasti voimistuva trendi.

Bulevardin ravintola uudistuu

Ravintolakonseptin uudistaminen aloitettiin puolitoista vuotta sitten. Uuden sisustuksen sai ensimmäisenä ketjun vanhin yksikkö Turun Linnankadulla tammikuussa 2016. Nyt on vuorossa Helsingin Bulevardin ravintolan uudistus. Uusi, laajennettu Bulevardin ravintola avasi ovensa 2. kesäkuuta. Tavoitteena on tarjota helsinkiläisille olohuoneen jatke, jossa italialaista laaturuokaa saa helposti.

–      Viime kuukausina hampurilainen on ollut ravintoloiden trendiannos, siitä on tehty paljon erilaisia vivahteita. Nyt maailmalla on nähtävissä pizzan paluu eri muodoissa. Ravintolauudistuksella nostamme aidon italialaisen arkiruuan tasoa Helsingissä, kertoo Björkstén.

Brändiuudistus toteutetaan seuraavien vuosien aikana kaikissa Suomen Dennis-ravintoloissa.

Sebastian Björkstén, omistaja, puh. + 358 50 4345 434, sebastian.bjorksten@dennis.fi

Ristorante Dennis on  italialainen seurusteluravintola, joka on palvellut suomalaisia jo vuodesta 1975. Suosiomme tae ovat laadukkaat, itse alusta asti valmistamamme ainutlaatuiset pizzat ja monipuolinen valikoima muita ruokia, sekä asiakkaan tunteminen. Teemme maukasta, konstailematonta ruokaa hyvistä raaka-aineista, suurella sydämellä. Tarinamme alkoi yli 40 vuotta sitten. Nykyään Dennis-ravintoloita on Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Kirkkonummella. Denniksen herkullisia tuotteita valmistetaan myös Kaarinan Food Factoryssä. Näitä tuotteitamme saa  hyvin varustelluista ruokakaupoista ympäri Suomea. Dennis-konsernin liikevaihto oli vuonna 2015 liki €11M ja yritys työllisti noin 150 henkilöä.

Dennis – Good food and feeling since 1975.