Etäjoogaa videoneuvottelun kautta

Joogakoulu Pune tarjoaa ensimmäisenä Suomessa etäjoogatunteja. Videoneuvotteluyhteyttä käyttämällä joogaopettaja voi ohjata joogatunnin eri puolella Suomea oleville osallistujille. Palvelu on räätälöity erityisesti työpaikoille, mutta myös avoimia tunteja yksityisille harrastajille on tulossa.

Joogakoulu Pune lanseerasi muutama vuosi sitten ensimmäisenä Suomessa työpaikkajoogatunnit. Nyt joogan harrastamisen mahdollisuudet laajenevat entisestään, sillä Pune aloittaa etäjoogatunnit videoneuvotteluyhteyden välityksellä.  Videoneuvottelutekniikan avulla sekä kuva että ääni liikkuvat molempiin suuntiin: joogaajat näkevät opettajan, ja opettaja näkee heidät. Näin on mahdollista saada ohjattu joogatunti etänä.

─ Opettaja pystyy antamaan palautetta ja korjaamaan vaikkapa asentoja aivan kuten joogasalilla harjoiteltaessa, kertoo Joogakoulu Punen omistaja Jenny Lauronen.

Lauronen on koulutukseltaan tuotekehitysinsinööri ja toimi tuotekehityksen parissa kymmenen vuotta. Ammattitaito yhdistettynä ennakkoluulottomaan asenteeseen oli avain työpaikkajoogan ja nyt etäjoogan tuotteistamiseen.

Joogaa virtuaaliyhteisössä

Viittomakielialan Osuuskunta Viassa etäjooga on osa laajempaa työhyvinvoinnin panostusta. Pilottitunnit ovat jo takana ja alkamassa on kuuden viikon jakso, jolloin joogataan kerran viikossa. Etäjoogatuntien osallistujat ovat Oulusta, Iisalmesta, Jyväskylästä, Tampereelta, Turusta ja Helsingistä. Ryhmäjoogatunnilla osallistujat näkevät myös toisensa, ja kollegat muodostavat näin virtuaalisen yhteisön tunnille.

─ Toimipisteemme ovat eri puolilla Suomea, ja siksi etäjooga on meille todella sopiva. Säästämme aikaa, matkustamista ja luonnonvaroja ja silti voimme tehdä asioita yhdessä. Mukavalta on tuntunut, kertoo Viittomakielialan Osuuskunta Vian Jyväskylän alue-esimies Pigga Pakkala.

Joogakoulu Punen palvelu on tässä vaiheessa räätälöity erityisesti yrityksille sekä seminaareja ja koulutuspäiviä varten. Myös yksityishenkilöille joogatunteja voidaan videoneuvotteluyhteyden kautta tarjota.

─ Videoneuvotteluyhteys mahdollistaa joogatuntien pitämisen paikkakunnilla, joilla se ei muuten olisi mahdollista, summaa Jenny Lauronen.

Jenny Lauronen, puh: 050 5961698, jenny@pune.fi

Pune on Jenny Laurosen vuonna 2009 perustama Iyengar-menetelmää käyttävä joogakoulu. Yrityksen palveluvalikoimaan kuuluvat työpaikkajooga, avoimet joogatunnit ja yksityistunnit sekä etäjooga. Pune joogakoulun lähiopetustunteja on saatavilla Turussa, Helsingissä ja Kuusamossa. Lisäksi kursseja ja etäjoogatunteja on saatavilla kaikkialle Suomeen.