Eufex Pankin talousjohtajaksi Jouni Niuro

Eufex Pankki Oyj vahvistaa johtoaan. Yhtiön talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Jouni Niuro, joka siirtyy Eufexiin Diacor terveyspalvelut Oy:n talous- ja varatoimitusjohtajan tehtävästä.  Eufex Pankki on vahvan kasvun seurauksena päättänyt vahvistaa hallintoaan, jotta se vastaa pankkitoiminnan haasteisiin entistä paremmin.

VTM Jouni Niuro on aloittanut 5.11.2012 Eufex Pankin talousjohtajana. Samalla Niurosta tulee Eufex Pankin johtoryhmän jäsen. Niuron tehtäviin kuuluu taloushallinnon johtaminen yhteistyössä controllerin ja tilintarkastajien kanssa, henkilöstöhallinto, sisäisestä laskennasta vastaaminen ja taloudellinen raportointi. Niuro tulee panostamaan erityisesti Eufexin pankkitoiminnan kehittämiseen.

Niuro siirtyy Eufex Pankkiin Diacor terveyspalvelut Oy:n talousjohtajan ja varatoimitusjohtajan paikalta. Ennen Diacoria Niuro on työskennellyt muun muassa Yleinen työttömyyskassa YTK:n talousjohtajana sekä johtajana TeliaSonera Finlandissa ja Auria Oy:ssä. Näitä ennen hän on toiminut noin kymmenen vuotta erilaisissa sijoitustoiminnan tehtävissä.

Eufex Pankki on jo entuudestaan Niurolle tuttu, sillä hän on istunut viimeisten kahden vuoden ajan Eufex Pankin tytäryhtiö Eufex Rahastohallinto Oy:n hallituksessa.

− Olen seurannut Eufex Pankin kehitystä suurella mielenkiinnolla. Eufex Pankilla on vankka varallisuuspohja ja hyvät kasvunäkymät, ja se on viime vuosina kasvanut nopeasti yhdeksi Suomen merkittävimmistä pankkialan haastajista, Jouni Niuro sanoo.

− Jounilla on erittäin vahva taloudellinen osaaminen, joka pohjautuu hänen yli 20 vuoden kokemukseensa alalla. Olemme erittäin iloisia, että saamme hänet mukaan tiimiimme, koska hän tuo kaivattua vahvistusta hallintoomme, sanoo Eufex Pankin toimitusjohtaja Jyri Suonpää.

Eufex Pankki on suomalainen, varainhoitoon erikoistunut pankki. Eufex Pankki on viime vuosina rakentanut vahvan pohjan varainhoidossa kasvattamalla entistä suurempien institutionaalisten asiakkaiden määrää asiakaskunnassaan. Nyt Eufex Pankin tavoitteena on kiihdyttää edelleen yhtiön hyvää asiakaskannan kehitystä ja suunnata voimavarat kasvuun.

Eufex Pankin taloushallinto vahvistuu myös toisella nimityksellä. Nina Dettmann on nimitetty controlleriksi 5.11.2012 alkaen. Ennen Eufex Pankkia hän on toiminut Omnicom Media Group Finland Oy:n controllerina. Aiemmin hän on toiminut myös tilintarkastustehtävissä KPMG:llä. Dettmannin vastuualueeseen kuuluu talouden operatiivinen johtaminen ja siihen kuuluva raportointi. Hän raportoi talousjohtaja Jouni Niurolle.  Dettmannista tulee myös Eufex Pankin johtoryhmän jäsen.

LISÄTIEDOT
Jyri Suonpää, toimitusjohtaja, Eufex Pankki Oyj, puh. 040 730 7855, jyri.suonpaa@eufex.fi

Jouni Niuro, talousjohtaja, Eufex Pankki Oyj, puh. 040 842 1801, jouni.niuro@eufex.fi

Eufex Pankki Oyj on vuonna 2000 perustettu vakavarainen suomalainen pankki, joka toimii Finanssivalvonnan myöntämän luottolaitoksen toimiluvan nojalla. Eufex tarjoaa asiakkailleen rahastotutkimusta, rahastovälitystä ja rahastovarainhoitoa sekä 1.9.2011 alkaen myös pankkipalveluja. Eufex on Suomen vanhin sijoitusrahastoihin erikoistunut toimija, jonka asiakaskunnassa on sekä yksityishenkilöitä että yhteisöjä. Aurator Varainhoito Oy on Eufex Pankki Oyj:n suurin omistaja. Lisätietoja www.eufex.com