Eufex Pankin uudeksi toimitusjohtajaksi Jyri Suonpää

Eufex Pankki Oyj vahvistaa pankin johtoa. Yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty KTM Jyri Suonpää, joka siirtyy Eufexin johtoon Aurator Varainhoito Oy:n varainhoitajan tehtävästä. Toimitusjohtajana aiemmin toiminut, yksi pankin perustajaosakas Daniel Pasternack jatkaa Eufexissa hallituksen ja johtoryhmän neuvonantajana.

Varainhoitoon ja rahastosijoittamiseen erikoistunut Eufex Pankki Oyj keskittää jatkossa osaamisensa yhteisösijoittajien ja varakkaiden yksityishenkilöiden palvelemiseen. Toiminnan ja palvelujen uudellenorganisoinnin terävöittämisen tavoitteena on tarjota entistä selkeämpää ja kokonaisvaltaisempaa palvelua ammattisijoittajille ja varakkaille yksityishenkilöille. Jatkossa sijoittamisen asiantuntemusta tarjotaan instituutiosijoittajille suunnatussa yhteisöpalvelut-yksikössä sekä varakkaiden yksityishenkilöiden ja perheiden palveluun erikoistuneessa yksityispankissa.

Varainhoitoon ja rahastosijoittamiseen erikoistunut Eufex Pankki tarvitsee nopean kasvun vuoksi lisävoimia pankin kehitys- ja asiantuntijatehtäviin. Pankin hallitus on päättänyt toimenpiteistä, joilla pankin johtoa vahvistetaan. Toimitusjohtajana 11 vuotta Eufexia luotsannut Daniel Pasternack jatkaa pankin avainhenkilöiden neuvonantajana, ja uutena toimitusjohtajana aloittaa KTM Jyri Suonpää.

”Jyri Suonpään siirtyminen hallituksesta toimitusjohtajan tehtävään oli luonteva ratkaisu, koska Jyri on ollut mukana kehittämässä Eufexia lähes alusta lähtien. Hallituksen pitkäaikaisena jäsenenä hän tuntee pankin ja sen ihmiset, joten yhteistyö jatkuu saumattomasti”, kertoo Eufex Pankki Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Kaj Autio.

Suonpää on toiminut pankki- ja rahoitusalalla vuodesta 1993 lähtien, viimeksi Aurator Varainhoito Oy:n partnerina ja varainhoitajana. Aiempia työnantajia ovat olleet Alfred Berg/ABN Amro, Pankkiiriliike Erik Selin ja Pankkiiriliike Arctos Securities.

Samassa yhteydessä hallitus nimesi Eufex Pankin sijoitustoiminnasta pankin perustamisesta lähtien vastanneen Eufexin perustajan ja osakkaan Anders Ekholmin pankinjohtajaksi. Toinen perustaja ja osakas Daniel Pasternack jatkaa työtään hallituksen ja johtoryhmän neuvonantajana.

”Muutokset liittyvät Eufexin kasvuun, jonka myötä on kasvanut myös panostusten tarve pankin kehitystehtävissä, esimerkiksi yksityispankin kehittämisessä. Eufexin hoidossa oleva varallisuuden määrä on kehittynyt suotuisasti ja kasvunäkymät ovat jatkossakin hyvät. Tarvitsemme Danielin panosta neuvonantajana vaativissa asiantuntijatehtävissä”, jatkaa Autio.

Eufex Pankki Oyj:n uusi toimitusjohtaja Jyri Suonpää on aloittanut tehtävässään 16.4.2012. Suonpää jatkaa myös hallituksen jäsenenä. Eufex Pankki Oyj:n hallituksen muut jäsenet ovat: OTK Kaj Autio (pj), OTK Antti Ruutu, KTM, CEFA, Marjaana Satuli ja VT Jari Suominen.

Lisätiedot:

Kaj Autio, hallituksen puheenjohtaja, Eufex Pankki Oyj

puh. 02-6516 6632 tai kaj.autio@aurator.com

Eufex Pankki Oyj on vuonna 2000 perustettu vakavarainen suomalainen pankki, joka toimii Finanssivalvonnan myöntämän luottolaitoksen toimiluvan nojalla. Eufex tarjoaa asiakkailleen rahastotutkimusta, rahastovälitystä ja rahastovarainhoitoa sekä 1.9.2011 alkaen myös pankkipalveluja. Eufex on Suomen vanhin sijoitusrahastoihin erikoistunut toimija, jonka asiakaskunnassa on sekä yksityishenkilöitä että yhteisöjä. Aurator Varainhoito Oy on Eufex Pankki Oyj:n suurin omistaja.