Heidi Stirkkinen OBH Nordican Suomen maajohtajaksi

OBH Nordica Finland Oy:n uudeksi maajohtajaksi on valittu kauppatieteen maisteri Heidi Stirkkinen. Uuden maajohtajan myötä yhtiö hakee kasvua haastavasta markkinatilanteesta huolimatta. OBH Nordica Finland tavoittelee tulevalla tilikaudella yli kymmenen prosentin kasvua.

OBH Nordica -konserni on valinnut Heidi Stirkkisen, 44, OBH Nordican Suomen maajohtajaksi ja toimitusjohtajaksi. Stirkkinen aloittaa tehtävässään välittömästi. Samalla Stirkkisestä tulee OBH Nordica ‑konsernin johtoryhmän jäsen. OBH Nordican Suomen toiminnan käynnistänyt ja kymmenen vuotta yhtiötä menestyksekkäästi luotsannut Tom Kåhre on siirtynyt uusiin haasteisiin yrityksen ulkopuolelle.

Heidi Stirkkinen on työskennellyt OBH Nordicalla vuodesta 2010. Hänen vastuullaan on ollut taloustavaratuoteryhmän lanseeraus Suomen markkinoille, tuoteryhmän myynti- ja markkinointijohto sekä OBH Nordica Finlandin markkinointi ja asiakas- ja kuluttajapalvelun johto.

– Nykyisessä markkinatilanteessa on tärkeää, että maajohtajalla on vahva liiketoiminnan ja myynnin rajapinnan osaaminen. Stirkkisen johdossa OBH Nordican taloustavaratuoteryhmän lanseeraus Suomeen onnistui hyvin, ja olemme saavuttaneet kolmessa vuodessa hyvän tunnettuuden ja aseman markkinoilla. Heidi Stirkkisen valinta Suomen maajohtajaksi oli luonteva jatkumo hyvälle työlle, kertoo OBH Nordican konsernijohtaja Tomas Wanselius.

Ennen OBH Nordicalle siirtymistä Heidi Stirkkinen työskenteli yksitoista vuotta Iittalassa, myöhemmin Fiskars Groupissa, vastaten Iittalan kansainvälisen vähittäiskauppakonseptin kehittämisestä ja operatiivisesta johtamisesta ja toimien useissa tuotevalikoiman kehitys- ja markkinointitehtävissä.

Merkittäviä investointeja

OBH Nordica pyrkii alan suunnannäyttäjäksi vahvoilla panostuksilla. Konserni on viimeisen vuoden aikana investoinut merkittävästi tuotelogistiikkaan. Tuotteiden varastointi on keskitetty tässä yhteydessä yhteispohjoismaiseen keskusvarastoon Finnerödjaan, Ruotsiin. Logistiikkaketju on saumaton ja tuo asiakkaille hyvän palvelutason ja toimitusvarmuuden.

– Meillä on vahva uudistumisen kausi meneillään. Tuotevalikoimamme on laaja ja vahvuutemme on kyky reagoida nopeasti muuttuviin kuluttajatarpeisiin. Tulemme myös jatkamaan merkittäviä markkinointipanostuksia, jotka edesauttavat koko alan kysyntää, Stirkkinen kertoo.

Suomen OBH Nordican liikevaihto edellisellä 2012 tilikaudella oli 17 miljoonaa euroa ja koko OBH Nordica ‑konsernin noin 100 miljoonaa euroa.

Heidi Stirkkinen, maajohtaja OBH Nordica Finland, 040 703 7426, heidi.stirkkinen@obhnordica.fi

Tomas Wanselius, konsernijohtaja OBH Nordica, +46 739 413434, tomas.wanselius@obhnordica.se

OBH Nordica on innovatiivinen pohjoismainen kodin pienkoneita ja taloustavaroita maahantuova yritys, jolla on maaorganisaatiot Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Tuotekehittelyn ja -valikoiman lähtökohtana ovat pohjoismaiset markkinat, mikä näkyy tuotteiden muotoilussa sekä niiden toiminnoissa. Konsernin yhteinen liikevaihto on n.100 miljoonaa euroa, ja se työllistää n. 150 henkilöä. OBH Nordica Finland Oy on toiminut nykyisessä muodossaan vuodesta 2003, jonka jälkeen yritys on nelinkertaistanut liikevaihtonsa ja saavuttanut markkinajohtajan aseman useimmissa edustamissaan tuoteryhmissä. Yrityksen tuotteet ovat myynnissä Suomen kaikissa merkittävissä myyntikanavissa. Suomen liikevaihto on noin 17 miljoonaa euroa, ja yritys työllistää 14 henkeä.