Helsingin kaupunginteatterissa alkava automaatiotyö yksi Constin historian suurimpia

Consti Talotekniikan vuodenvaihteessa ostama Eleta Talotekniikka Oy käynnistää kaupunginteatterin rakennusautomaatiourakan kaapelointi- sekä sähköistystöineen. Kiinteistön koko rakennusautomaatio uusitaan.

Parannuksen myötä saadaan teatterin tarpeisiin helpommin muuntuva ja eri näytöstilanteiden mukaan ohjattavissa oleva salien ilmastointi sekä lämmityksen ohjausjärjestelmä.

Projekti on Eleta Talotekniikka Oy:n historian toiseksi suurin ja Constin omistuksen aikana euromääräisesti suurin automaatiourakka.

– Valinta kaupunginteatterin automaatiotyön toteuttajaksi on hyvä osoitus siitä, että Eletan myötä pystymme joustavasti, ammattitaitoisesti ja laitemerkistä riippumatta toteuttamaan vaativimmatkin rakennusautomaatiotyöt sekä ilmastointiin liittyvät sähkötyöt, Constin projektista vastaava yksikön johtaja Marko Vaarne kertoo.

Kohteen kokonaisvastuullisena projektinjohtourakoitsijana toimii SRV Rakennus Oy.

Teatterin rakennusautomaatio- ja talotekniset työt on aloitettu, ja valmis työ luovutetaan tilaajalle tammikuussa 2017. Automaatiotyö on osa laajempaa Helsingin Kaupunginteatterin käynnissä olevaa peruskorjaustyötä.

­– Helsingin kaupunginteatteri on haastava projekti rakennusautomaation kannalta sekä teknisesti että aikataulullisesti. Eleta Talotekniikka Oy:n valinta kertoo tilaajan luottamuksesta: siitä, että työ tulee laadukkaasti toteutetuksi ja pysyy aikataulussa, iloitsee Vaarne.

Consti Talotekniikka Oy, yksikön johtaja Marko Vaarne, puh. 050 400 3838, marko.vaarne@consti.fi

Eleta Talotekniikka Oy, projektipäällikkö Jyrki Hokkanen, puh. 0400 770 378, jyrki.hokkanen@eleta.fi

Consti on yksi Suomen johtavia korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneitä yhtiöitä. Consti tarjoaa kattavasti talotekniikan, linjasaneerauksen, korjausurakoinnin, julkisivusaneerauksen sekä muiden vaativien kohteiden rakennus- ja huoltopalveluita sekä asuintaloille että toimitiloille. Yhtiöllä on kolme liiketoiminta-aluetta: talotekniikka, julkisivut ja korjausurakointi. Vuonna 2015 Consti-konsernin liikevaihto oli 256 miljoonaa euroa, ja se työllistää yli 900 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista.

Consti Yhtiöt Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTI.
www.consti.fi