Infinitystä Jollan muotoilukumppani

Suomalainen matkapuhelinvalmistaja Jolla on valinnut Infinityn kumppanikseen uuden matkapuhelimen suunnittelussa. Infinity on kuluttajatuotteiden muotoiluun ja keksintöihin erikoistunut yritys, joka toimi aiemmin Provoke-nimellä.

Suomen johtava muotoilutoimisto Infinity on Jollan kumppani heidän älypuhelimensa teollisessa muotoilussa. Infinity ja Jolla ovat tehneet yhteistyötä jo puolen vuoden ajan.

– Meille yhteistyö Jollan kanssa on hieno mahdollisuus soveltaa vahvaa kokemustamme globaaleille markkinoille tähtäävien tuotteiden parissa. Parasta yhteistyössä on, että pääsemme luomaan jotain ainutlaatuista, joka muuttaa kokonaista toimialaa, kertoo Infinity Designin toimitusjohtaja Veikko Rihu.

Infinityn pitkä kokemus ja osaaminen mobiilielektroniikasta vakuuttivat Jollan. Lisäksi tärkeää oli samanlainen ajatusmaailma.

– Infinityn tiimi on innostunut ja sitoutunut, ja heillä on vahva tahto löytää aina paras mahdollinen ratkaisu. Me Jollassa toimimme samalla tavalla. Infinityn kontaktihenkilöt myös tietävät aina tarkasti, mitä projekteissa tapahtuu. Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön, kertoo Jollan Chief Designer Martin Schüle

Brändiuudistus ja uusi nimi

Infinity juhlii tänä vuonna kymmenvuotista toimintaansa. Samalla yhtiö uudisti ilmeensä ja vaihtoi nimensä Provokesta Infinityksi, joka kuvaa paremmin yrityksen perusideologiaa.

– Olemassa olevan parantelu ei riitä, vaan menestystarinat luodaan intohimolla ja aidoilla ihmislähtöisillä keksinnöillä. Infinity syntyi ajatuksesta, että rajoja ei ole. Kaikki on mahdollista niille, jotka uskaltavat unelmoida, ajatella eri tavalla ja tarttua toimeen. Meidän tehtävämme on keksiä parempia tulevaisuuksia ja auttaa yrityksiä menestykseen ymmärtämällä loppuasiakkaita paremmin, Infinity-konsernin johtaja Mikko Kämäräinen tiivistää.

Infinity toimii Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Kiinassa, ja yhtiön asiakkaita ovat muun muassa Huawei, Nokia ja BMW. Asiakkaille suunnitellut työt ovat johtaneet kaikkiaan 64 patenttiin maailmanlaajuisesti.

Mikko Kämäräinen, mikko@infinity.fi, +358 (0) 440 333 801

Veikko Rihu, veikko@infinity.fi, +358 (0)20 747 9960

www.infinity.fi

Infinity (ent. Provoke) on Suomen johtava muotoilun ja suunnittelun asiantuntijayritys. Yritys on erikoistunut käyttäjälähtöiseen suunnitteluun ja innovaatioihin, jotka lähtevät ihmisten tarpeista. Asiakkaille suunnitellut työt ovat saaneet kaikkiaan 64 patenttia maailmanlaajuisesti. Infinity-konserniin kuuluu kaksi yksikköä: Infinity Design ja Infinity Digital. Yritys on perustettu vuonna 2003 ja se työllistää 15 henkeä. Toimipaikat ovat Helsingissä ja Turussa. Vuoden 2012 liikevaihto oli 1,3 miljoonaa euroa.