Innolink ostaa Sosiaalikehitys Oy:n

Innolink ostaa hyvinvointipalveluiden tutkimukseen, kehittämiseen ja arviointiin erikoistuneen Sosiaalikehitys Oy:n. Kauppa vahvistaa Innolinkin yhteiskunnallisen tutkimuksen osaamista.

Innolink Research Oy ostaa Sosiaalikehitys Oy:n osakekannan. Sosiaalikehitys Oy perustettiin vuonna 1990 ja sillä on pitkä historia sekä konsultointi- että kehitysyhtiönä. Yhtiön fokus on ollut julkisen sektorin kehittämisessä erityisesti sosiaali- ja terveysalalla. Asiakaskunta on ollut valtakunnallinen, mukaan lukien valtion organisaatiot.

– Sosiaalikehitys Oy on tunnettu toimialallaan. Sen vuoksi olemme iloisia, että yhtiön on ostanut yritys, joka tulee varmasti kehittämään Sosiaalikehitystä edelleen, Kehittämiskeskus Oy Hämeen toimitusjohtaja Mervi Käki kertoo.
Innolink Research Oy:llä on paljon synergiaa Sosiaalikehityksen kanssa ja yritykset ovat tehneet vuosien aikana paljon yhteistyötä. Innolink näkee Sosiaalikehityksen vahvan potentiaalin yhteiskunnallisen tutkimuksen ja erityisesti vaikuttavuuden arvioinnin toimijaksi.

– Innostuimme ostoajatuksesta, kun kuulimme, että Innopark Oy on luopumassa Sosiaalikehityksestä. Näimme heti, että yhtiöillä on paljon yhteistä. Sosiaalikehitys on erinomainen lisä arviointi- ja tutkimuspalveluihimme. Pystymme tämän yritysoston kautta palvelemaan tehokkaammin erityisesti Public-sektorin asiakkaitamme, Innolink Research Oy:n toimitusjohtaja Pekka Vuorela taustoittaa.

– Meitä kiinnosti erityisesti yhtiön hyvä maine, pitkä historia alalla ja erinomaiset referenssit, Vuorela viittaa kauppaan myötävaikuttaneisiin seikkoihin.

Uusi omistaja tulee kunnioittamaan yhtiön pitkää historiaa, osaamista ja substanssia. Projektitoiminta jatkuu ennallaan.

– Olemme mielestämme päässeet hyvään ratkaisuun pitkien neuvotteluiden jälkeen. Lähdemme innokkaasti kehittämään Sosiaalikehitystä ja tarjoamaan sen palveluita asiakkaillemme, Innolink Research Oy:n myyntijohtaja Mikko Kesä kertoo tulevaisuudesta. Tavoitteena ovat entistä verkostomaisemmat projektit, joissa rakennetaan tiivis yhteys julkisen hallinnon ja yksityisten yritysten ympärille.

Kauppa toteutettiin osakekauppana, jolloin Sosiaalikehityksen henkilöstö ja siellä olevat toimeksiannot sekä hankkeet siirtyvät sellaisenaan Innolink Research Oy:n omistukseen 28.1. Osapuolet ovat sopineet, että kaupan hintaa ei julkisteta.

Innolink Research Oy

Pekka Vuorela, toimitusjohtaja, p. 050 571 8804, pekka.vuorela@innolink.fi

Mikko Kesä, myyntijohtaja, p. 040 020 3494, mikko.kesa@innolink.fi

Kehittämiskeskus Oy Häme

Mervi Käki, toimitusjohtaja, p. 040 742 4054, mervi.kaki@kehittamiskeskus.fi

Innolink Research suunnittelee ja toteuttaa kokonaisratkaisuja, joissa yhdistetään älykkäästi tieto, järjestelmät ja konsultointi. Innolink Researchin tavoitteena on tuottaa tiedon, konsultoinnin ja järjestelmäosaamisen pohjalta saumaton ja kustannustehokas kokonaisuus, minkä avulla asiakkaan toimintaa voidaan kehittää haluttuun suuntaan. Näin saavutetaan taloudellista tulosta. Strategisista päätavoitteista johdettujen kehittämistarpeiden toteutus ei tapahdu hetkessä. Asiakkaan ja Innolinkin pitkäjänteinen yhteistyö tuo kehittämistoimintaan systemaattisuutta ja määrätietoisuutta. Innolink Research Oy on osa Innolink Groupia.