Jalostaja käynnistää mittavan sponsorointihankkeen – parayleisurheilu saa historiallista tukea

Jalostaja aloittaa kaksivuotisen yhteistyöprojektin, jossa yritys tukee 11 parayleisurheilijaa ja heidän matkaansa Tokion paralympialaisiin vuonna 2020. Jalostajan paratiimin kapteenina toimii ratakelaaja Leo-Pekka Tähti.

Yhteistyö parayleisurheilijoiden kanssa on sekä Jalostajan että parayleisurheilun historian mittavin sponsorointihanke.

Jalostajan kaupallisen johtajan Jari-Pekka Rautamaan mukaan kumppanuuden tavoitteena on tiimiin kuuluvien urheilijoiden ja laajemmin koko paraurheilun tukeminen.

– Tavoitteenamme on yhdessä tiimin kanssa nostaa esiin paraurheilijoiden arkea ja herättää keskustelua paraurheilun asemasta Suomessa, Rautamaa sanoo.

Yhteistyö paraurheilijoiden kanssa sopii Rautamaan mielestä hienosti Jalostajan arvoihin ja brändiin.

– Olemme ihmisläheinen perheyhtiö, jolle vastuullisuus ja arjen tukeminen ovat kaiken perusta. Paratiimimme jäsenet ovat arjen sankareita, joiden tarinat ansaitsevat näkyvyyttä, Rautamaa kertoo.

”Monelle elämän ensimmäinen sponsorisopimus”

Jalostajan paratiimiprojektin vetäjä Janne Keränen pitää nyt käynnistyvää sponsorointihanketta historiallisena.

– Parayleisurheilua ei ole aiemmin tuettu Suomessa näin mittavalla tavalla, Keränen sanoo.

Keräsen mielestä kumppanuudet ovat tärkeitä suomalaisen paraurheilun tulevaisuuden kannalta.

– Jalostajan paratiimissä on monta nuorta urheilijaa, jotka ovat juuri solmineet elämänsä ensimmäisen yhteistyösopimuksen. Se antaa heille itseluottamusta ja avaa toivottavasti ovia uusiin sopimuksiin ja sitä kautta ammattimaiseen urheilijanuraan, Keränen kommentoi.

Jalostajan paratiimi koostuu kansainvälisesti menestyneistä konkareista ja nuorista lupauksista, joilla on potentiaalia nousta tulevina vuosina maailman kärkeen. Kuusi tiimin urheilijaaedusti Suomea parayleisurheilun EM-kisoissa Berliinissä viime viikolla.

Jalostajan paratiimin kapteeni Leo-Pekka Tähti pitää kumppanuutta tärkeänä erityisesti mukana oleville uraansa aloitteleville urheilijoille.

– Kaikki tuki on tosi tärkeää varsinkin urheilu-uran alkuvaiheessa, kun valmennustuet ovat pieniä. Erityisesti ratakelauksessa lajin välinekustannukset ovat isoja ja kilpailut ulkomailla tärkeitä kokemuksen tuojia, Tähti muistuttaa.

Jalostajan paratiimin kokoonpano:

Leo-Pekka Tähti (tiimin kapteeni), T54 ratakelaus
Jesse Anttila, T54 ratakelaus
Tuomo Himanka, T54 ratakelaus
Santeri Karvo, F57 keihäs, kuula, kiekko
Amanda Kotaja, T54 ratakelaus
Iida Lounela, T/F13 pikamatkat, pituushyppy
Tuomas Manni, F34 keihäs, kuula, kiekko
Sini Paukkeri, T54 ratakelaus
Jasmine Repo, F55 keihäs
Niko Ristiranta, T54 ratakelaus
Janne Saario, F34 keihäs, kuula, kiekko

Jalostajan kaupallinen johtaja
Jari-Pekka Rautamaa

Jalostajan paratiimiprojektin vetäjä
Janne Keränen

Urheilijoiden haastattelu- ja kuvapyynnöt
Jaana Parkkola
p. 040 571 0119, jaana.parkkola@ground.fi

Oy Lunden Ab Jalostaja on osa Oy Lunden Ab -nimistä perheyritystä, joka perustettiin vuonna 1959. Jalostaja valmistaa monipuolisia elintarvikkeita, ja sen tunnettuja brändejä ovat Jalostaja, Auran ja Chef Lundén. Omien brändien lisäksi tuotannossa on sekä kaupan merkkejä että toimintaa merkittävien elintarvikeyritysten alihankkijana. Oy Lunden Ab:n liikevaihto on noin 65 miljoonaa euroa, ja yritys työllistää noin 450 elintarvikealan ammattilaista.