Juuri Pågen haastaa Suomen leipämarkkinan – suurin markkinointipanostus koskaan

Ruotsin markkinajohtaja Pågen haastaa Suomen leipäjätit. Markkinaan isketään taikinajuureen leivotuilla vaaleilla leivillä ja Juurikin näin -kampanjalla. Nyt käynnistynyt kampanja on Pågen-leipien suurin markkinointipanostus Suomessa koskaan. Leipämarkkinan markkinaosuuksista kilpailevat Suomessa isot jätit, kuten Fazer ja Vaasan.

Ruotsissa vaalean leivän taikinajuurella on pitkä historia, kun taas Suomessa on totuttu taikinajuureen lähinnä tummassa leivässä. Tähän vaalean taikinajuurileivän trendiin Pågen nyt haluaa kotimaassa vastata. Tavoitteena on, että Gifflareistaan tunnettu Pågen on jatkossa suomalaisten huulilla taikinajuureen leivottujen leipiensä kanssa.

”Taikinajuurileipien kilpailukentässä tapahtuu ja juuri nyt oikea hetki napata juurileipien omistajuus Pågenin nimiin”, kertoo Pågen Suomen markkinointipäällikkö Riikka Haarasilta-Suutarinen.

”Tutkimuksemme mukaan suomalaiset liittävät taikinajuureen paljon positiivisia asioita. Jopa 70 % suomalaisista on sitä mieltä, että taikinajuuri lisää kiinnostusta leipiämme kohtaan. Kuluttajat arvostavat leivässä herkullista makua, pehmeyttä ja tuoreutta, ja juuri juuren ansiosta leipä pysyy herkullisena ja pehmeänä koko käyttöikänsä ajan –  ilman säilöntäaineita.”

Haastaja-asenne näkyi myös mainostoimistokumppanin valinnassa

Yhteistyössä Make It Simplen kanssa suunniteltu ja toteutettu ”Juurikin näin” -kampanja on Pågenin suurin koskaan Suomen markkinoilla leipätuotteille tekemä panostus. Mittava 360 kampanja käynnistyy elo–syyskuun vaihteessa.

Haastajan asemassa toimiva myynti- ja markkinointiyhtiö kaipasi myös uudelta mainostoimistokumppaniltaan asennetta ja rohkeutta. Haarasilta-Suutarinen iloitsee erityisesti siitä, että – perinteisestä suurten kansainvälisten brändien toimintatavasta poiketen – tämä Pågenin kampanja on suunniteltu, räätälöity ja tehty Suomessa ja suomalaisille.

”Make it Simplen strateginen näkemys osui nappiin. Heidän luomansa konsepti sisältää juuri oikeanlaista haastaja-asennetta”, Haarasilta-Suutarinen sanoo.

”Pågen on juuri täydellinen asiakas meille; itsevarma, välitön, isoja ideoita ja nopeutta arvostava haastaja. Enpä juuri voisi olla iloisempi”, hehkuttaa Make It Simplen toimitusjohtaja Vesa Tujunen

Pågenilta syksyn korvamato

Juuresta on siis moneksi. Tänä syksynä Juuri-kampanja näkyy ja kuuluu joka puolella! Onko tässä syksyn korvamato? Kuuntele itse https://www.youtube.com/watch?v=tWhELpRrW5w

Lisätietoja antavat:

Riikka Haarasilta-Suutarinen, markkinointipäällikkö, Pågen Suomi, puh. +358 (0)50 521 4366, riikka.haarasilta-suutarinen@pagen.se

Vesa Tujunen, toimitusjohtaja, Make it Simple, puh. + 358 (0)400 847877, vesa.tujunen@makeitsimple.fi