Kehut tulivat katukuvaan – #kehupuhe-kampanja kannustaa kiittämään

Viestintätoimisto Groundin ja mainostoimisto Briiffin yhteinen kampanja kannustaa ihmiset kiittämään ja kehumaan toisiaan. Turussa ja pääkaupunkiseudulla pyörivän kampanjan taustalla on laajempi tavoite muuttaa koko keskustelukulttuuria.

Suomen Liikennemedioiden kanssa tehdyn yhteistyön kautta Groundille avautui mahdollisuus hyödyntää bussimainontaa pääkaupunkiseudulla ja Turussa. Omien palveluiden mainostamisen sijaan yritykset halusivat käyttää mainostilan hyvään. Viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisista koostuva henkilökunta ideoikin yhdessä kampanjan, joka perustuu kiitoksiin.

Nyt startanneen #kehupuhe-kampanjan tavoitteena on jakaa hyvää mieltä ja kannustaa ihmisiä kiittämään ja kehumaan toisiaan.

– Kehujen kierre lähtee aina yhdestä hyvästä teosta tai muutamasta kauniista sanasta. Siksi haluamme tavoittaa kehuillamme mahdollisimman monia ja laittaa hyvän kiertämään, kertoo Groundin ja Briiffin toimitusjohtaja Jonne Saivosalmi.

Positiivisempaa asennetta ja parempaa keskustelukulttuuria

Ajatus kampanjaan lähti viestintätoimisto Groundin kiinnitettyä huomiota keskustelukulttuurin negatiivisuuteen. Aiemmin anonyymeillä foorumeilla kukoistanut vihapuhe on alkanut näkyä yhä enemmän somekanavissa ja muissa medioissa.

– Groundin mottona on toimia vastavoimana älämölölle. Tässä maalittamisen ja nettikiusaamisen ajassa on ensiarvoisen tärkeää korostaa faktoja, rakentaa vuoropuhelua ja antaa myönteistä palautetta. Kampanjamme on pienimuotoinen vastaisku vihapuheelle, kertoo Groundin liiketoimintajohtaja Päivi Saarinen.

Kampanja jalkautuu bussimainosten lisäksi myös verkkosivuille ja someen, jossa kehunsa saavat myös Groundin ja Briiffin henkilöstö ja sidosryhmät.

– Usein kiireessä kiitos unohtuu. Nyt on hyvä hetki kiittää myös omia työntekijöitämme sekä asiakkaitamme hyvästä yhteistyöstä, Saivosalmi lisää.

Kampanja toteutettiin yhteistyössä Suomen Liikennemedioiden kanssa, ja se on käynnissä Turun ja pääkaupunkiseudun liikennevälineissä ja sekä sosiaalisessa mediassa 1.–28.2. Osallistua voi jakamalla omat kehut ja kiitokset joko kasvotusten tai sosiaalisessa mediassa tunnisteella #kehupuhe.

Lisätiedot:

Päivi Saarinen