Keiju Merisuola on levitehyllyn uusi kasvipohjainen herkku

Syksyn uutuuslevite Keiju Merisuola tarjoaa herkullisen makuelämyksen ja samalla kasvipohjaisen vaihtoehdon leivän päälle. Hienoksi jauhettua merisuolaa sisältävä levite sopii hyvin myös ruoanvalmistukseen ja leivontaan.

Uusi kasvipohjainen levite on kehitetty Bunge Finlandin omalla tehtaalla Raisiossa. Sen pääraaka-aineena toimiva luonnon oma rypsiöljy sisältää runsaasti hyvinvointia tukevia omega-3-rasvahappoja. Tuotteen täyteläinen maku on saatu aikaan lisäämällä siihen merisuolaa.

– Suomessa valmistettu Keiju Merisuola erottuu muista markkinoilla olevista merisuolaa sisältävistä levitteistä täysin kasvipohjaisena tuotteena. Kasvipohjaisia vaihtoehtoja yhä enemmissä määrin hakevat kuluttajat arvostavat myös hyvää makua. Tuotteen kehityksessä panostettiinkin erityisesti sen maistuvuuteen, ja lopputulos onkin jopa hyvin voin makua muistuttava, Bunge Finlandin markkinointipäällikkö Sanna Asikainen kertoo.

Tuote ei sisällä lainkaan palmuöljyä

Keiju Merisuola on myös palmuöljytön vaihtoehto ruokapöytään. Bunge Finlandin muita markkinoilla olevia palmuöljyttömiä Keiju-levitteitä ovat Keiju Kaura ja Keiju 3 öljyä.

Levite huomioi erityisruokavaliot, sillä se on lisäaineeton, laktoositon, maidoton ja soveltuu myös vegaaniseen ruokavalioon. Tuote on pakattu kartonkikierrätettävään rasiaan, jonka voi laittaa sellaisenaan kartonkikeräykseen.

Keiju Merisuola 70 %

Aineosat: Rypsiöljy (50 %), vesi, kasvirasvat (kookos, shea), merisuola (1,3 %), väri (porkkanatäysmehutiiviste), A- ja D2-vitamiinit, luontaiset aromit.

Pakkauskoko on 400 g ja hinta noin 2,15 €. Tuotetta on saatavilla S-ryhmän ja K-ryhmän ruokakaupoista viikolla 34 alkaen.

Bunge Finland Oy, markkinointipäällikkö, Sanna Asikainen

sanna.asikainen@bunge.com

Bunge Finland Oy on ainoa suomalainen margariinien valmistaja, jonka toiminnan tavoitteena on kehittää, valmistaa ja markkinoida terveellisiä ja terveyttä edistäviä, laadukkaita ja hyvänmakuisia kasvipohjaisia margariineja, levitteitä ja kasviöljyjä. Tehtaalla on tehty jo yli 60 vuoden ajan uraauurtavaa työtä margariinien erityisosaajana ja kehittäjänä. Pitkät perinteet takaavat vahvan osaamisen tuotekehityksessä. www.keiju.fi, www.bunge.fi