Keittiömaailma Habitaressa: persoonallisuutta sisustukseen ja virtuaalivierailu unelmiesi keittiöön

Persoonallisuus saa näkyä keittiön sisustuksessa A la Carte- ja Petra-keittiöiden uutuusmallistoissa. Keittiömaailman messuosastolla 6g60 voit mm. astua suuren suosion saaneeseen Bistro-keittiökonseptin walk-in-ruokakomeroon ja aistia bistrotunnelmaa keittiön kalusteissa, pinnoissa, väreissä ja valaistuksessa. Esittelyssä on myös uusi virtuaalimallinnusohjelma, jonka avulla pääsee eläytymään tulevaan keittiöönsä.

Keittiömaailman lanseeraama virtuaalimallinnusohjelma on esillä Habitaressa 13.–17.9. osastolla 6g60. Kuka tahansa voi vierailla virtuaalisesti unelmiensa keittiössä vr-lasien avulla ja tutkia keittiön yksityiskohtia aidon tuntuisessa tilassa. Ohjelma on jo käytössä Tammiston ja Espoon suurmyymälöissä ja saapuu syyskuussa Helsingin Runeberginkadun ja Fabianinkadun Keittiömaailmoihin. Pilvipalvelun avulla virtuaalikeittiössä voi käydä myös kotoa käsin. Vr-elämyksen lisäksi Keittiömaailman messuosastolla ovat esillä seuraavat keittiöt:

Bistro – kansainvälisten huippuravintoloiden tyyliä

Bistro-keittiökonsepti on saanut inspiraationsa maailman ykkösravintoloista. Mattamustat tasot ja metalliset avohyllyt antavat raaka-aineiden ja suosikkiastioiden näkyä. Suosittuun Pantry-ruokakomeroon voi astua sisään. AEG:n Mastery Range -mallisto on maailman ensimmäinen täysin reagoiva laitemallisto, joka mukautuu herkästi tekemiisi säätöihin ja helpottaa ruuanlaittoa.

Frida – Petra-keittiöiden kauneus kohtaa uudet innovaatiot

Valkoisen Frida-keittiön katseenvangitsija ovat korkeat, valaistut lasiovikaapit. Peggi-päätylevyllä kaapistojen ja komeroiden sivut hyödynnetään tässä keittiössä innovatiivisella tavalla: syntyneen pystypinta-alan voi sisustaa haluamallaan tavalla hyllyjen, koukkujen, kiinnitysmagneettien ja tankojen avulla. Tulevaisuuden keittiöinnovaatioita edustavat Siemensin Home Connect -sovelluksella etäohjattavat kodinkoneet.

Kompakti on pienten tilojen tehokas urbaanikeittiö

Kompakti-keittiössä neliöt on käytetty tehokkaasti: keittiökalusteita hyödynnetään tilanjakajina, säilytystilana ja istuintasoina. Välitilaan laskeutuvilla Found-kaapeilla voi korostaa tai piilottaa keittiön esineistöä. Mielen kodinkoneet jatkavat tehokkaan suunnittelun ajatusta: uunimikro-yhdistelmä ja kahden keittoalueen liesitaso säästävät tilaa pienemmissä kaupunkiasunnoissa.

Riitta Kaunisto

Yhteyspäällikkö, Keittiömaailma

puh. 044 781 2761, riitta.kaunisto@keittiomaailma.fi

Eeva Kokkonen,

Tuotepäällikkö, Sisustusarkkitehti SIO, Novart Oy

puh. 040 709 9466, eeva.kokkonen@novart.fi

A la Carte- ja Petra -keittiöitä valmistaa Suomen suurin keittiökalusteiden valmistaja Novart Oy. Novart  kuuluu kansainväliseen Nobia-konserniin, joka on johtava keittiökalusteiden valmistaja Euroopassa ja yksi suurimpia koko maailmassa. Poggenpohl on yksi Nobia-konsernin tuotebrändeistä. Novartin keittiöt valmistettaan omassa Nastolan tehtaassa ja kaikki keittiöt ovat avainlipputuotteita. A la Carte ja Petra -keittiöitä myy Keittiömaailma-ketju. Petra-keittiöitä myyvät lisäksi K-Raudoissa ja Rautioissa sijaitsevat Petra-keittiömyymälät.

www.keittiomaailma.fi