Korjausrakentaminen vetää – Consti rekrytoinut lähes sata tänä vuonna

Korjausrakentamiseen erikoistunut Consti Yhtiöt on rekrytoinut tammi-lokakuussa jo lähes 100 uutta työntekijää. Nopeasti kasvavan Constin henkilöstömäärä on noussut viimeiset kolme vuotta noin sadan hengen vuosivauhtia. Yhtiössä työskentelee tällä hetkellä 930 henkilöä.

Korjausrakentaminen on jatkanut tasaista kasvua epävakaasta taloustilanteesta huolimatta. Suomen suurimpana korjausrakentamiseen keskittyneenä rakennusliikkeenä Consti Yhtiöt etsii jatkuvasti organisaatioonsa uusia osaajia erityisesti Etelä-Suomessa.

– Meillä on lähes koko ajan 10–20 työpaikkaa auki. Hakijoita on liikkeellä paljon, mutta kokeneita korjausrakentamisen ammattilaisia on välillä vaikeaa löytää. Etenkin teknisistä toimihenkilöistä, kuten työnjohtajista, on markkinoilla jopa pulaa, henkilöstöpäällikkö Sanna Rantsi kertoo.

Urakoissa käytetään omia työntekijöitä

Consti työllistää suuren määrän aliurakoitsijoita. Tämän lisäksi yrityksellä on omia työntekijöitä suhteellisesti enemmän kuin monella muulla alan toimijalla, jolloin palvelukyky, kokonaisvaltainen osaaminen ja urakoiden vastuunkanto pysyvät omissa käsissä.

– Valitsemamme tie on toiminut, ja positiiviset merkit rohkaisevat jatkamaan. Constin tilauskanta on tällä hetkellä hyvällä tasolla, ja koko korjausrakentamisen tulevaisuus näyttää ennusteissa valoisalta, Constin toimitusjohtaja Marko Holopainen kertoo.

Lisätietoa:

Marko Holopainen, toimitusjohtaja, Consti Yhtiöt Oy, 0400 458 158, marko.holopainen@consti.fi

Consti Yhtiöt -konserni on yksi Suomen johtavista korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneistä yhtiöistä. Yhtiö tarjoaa kattavasti talotekniikan, linjasaneerauksen, korjausurakoinnin, julkisivusaneerauksen sekä muiden vaativien rakennuskohteiden rakennus- ja huoltopalveluita sekä asuintaloille että toimitiloille. Yhtiöllä on kolme liiketoiminta-aluetta: talotekniikka, julkisivut ja korjausurakointi. Vuonna 2014 Consti Yhtiöiden liikevaihto oli 215 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos (EBITDA) noin 9,5 miljoonaa euroa. Yritys työllistää 930 korjausrakentamisen ammattilaista. www.consti.fi