Lemmikkieläimet saavat joululahjoja talouden epävarmuudesta huolimatta

Moni lemmikki saa tänä jouluna lahjaksi herkkujen sijasta aktivointilelun

Suomen suurin lemmikkieläintarvikkeiden erikoisliikeketju Musti ja Mirri kertoo, että suomalaiset pitävät hyvää huolta lemmikkieläintensä hyvinvoinnista huonoinakin taloudellisina aikoina. Myös lemmikkien joululahjoihin kulutetaan edellisvuoden tahtiin, mikä osoittaa, että lemmikkien hyvinvoinnista ei aiota tinkiä. Moni koira ja kissa löytää tänä jouluna paketista Fatcat-vetolelun tai Dog Maze -aktivointilelun.

Lemmikkieläintarvikekaupassa näkyy selkeästi se, että lemmikit antavat lohtua suomalaisille myös taloudellisesti huonoina aikoina.

–  Vaikeat taloudelliset ajat eivät näytä vaikuttavan merkittävästi siihen, miten suomalaiset huolehtivat lemmikeistään. Päinvastoin, meidän asiakaskokemuksen mukaan suurin osa lemmikkieläinten omistajista huolehtii lemmikeistään erittäin hyvin – vaikka taloudellisesti olisikin tiukkaa. Lemmikeitä pidetään perheenjäseninä ja kun muutkin perheenjäsenet saavat joululahjan, myös lemmikit saavat omansa, sanoo Mustin ja Mirrin toimitusjohtaja Mika Sutinen.

Suomalaislemmikkien suosituimmat joululahjat

Toisin kuin esimerkiksi Yhdysvalloissa, Suomessa lemmikkieläimet saavat maanläheisiä ja hyödyllisiä joululahjoja. Suurin osa lemmikeistä saa tänäkin jouluna lahjaksi herkkuja, mutta Mustin ja Mirrin arvion mukaan joka toinen lemmikki saa lelun tai jonkun muun tarvikkeen. Leluista suosituimpia ovat aktivointilelut.

Lemmikkejä hemmotellaan myös hyvinvointituotteilla, joista suosituimpia ovat öljyt. Öljyissä on puhtaasti luonnollisia vaikuttavia ainesosia, joilla on todistettuja terveysvaikutuksia. Näitä luonnollisia vaikuttavia aineita ovat esimerkiksi Omega-3 ja Omega-6 rasvahapot, kalaöljyt, purasruohoöljy ja monityydyttymättömät rasvahapot, kuten EPA, DHA ja GLA. Öljyjä ostetaan niin kissoille kuin koirillekin.

Tämän joulun hitti lemmikkieläimille on Fatcat-lelut. Nämä hulvattoman hauskat vetolelut saavat lemmikkieläimen ajan kulumaan muun perheen syödessä rauhassa jouluateriaan.

Suosituimmat joululahjat lemmikeille:

1. Fatcat-lelut
  2. Dog maze -aktivointilelut
  3. Simply Fido koiran lelut
  4. Hugglehounds koiran lelut
  5. Fullolife-öljyt

Toimitusjohtaja Mika Sutinen, puh. 044 769 0500, mika.sutinen(at)mustijamirri.fi

Musti ja Mirri on vuonna 1988 perustettu lemmikkieläintarvikkeiden erikoisliikeketju. Ketjussa on 102 myymälää ympäri Suomen Helsingistä aina Rovaniemelle saakka. Musti ja Mirri on Suomen sekä samalla Pohjoismaiden suurin lemmikkieläintarvikeketju.