Logomo panostaa palvelukokemukseen Tietotalon kanssa

Logomo haluaa erottua tapahtumavieraiden palvelussa ja toimitilapalveluiden tarjoajana hyödyntämällä uusinta teknologiaa. Toteutettu mobiilisovellus tukee Logomon tavoitetta tehdä tapahtumabisnestä täysin uudella tavalla. Sovellus palvelee talossa työskenteleviä ja vierailevia sekä tapahtumien kanta-asiakkaita.

Logomo aloitti yhteistyön palvelukokemuksen kehittämisestä Tietotalon kanssa keväällä 2016. Palvelukokemuksen kehittäminen konkretisoitui Logomolle kehitetyn Tietotalon Liki-alustaa hyödyntävän mobiilisovelluksen muodossa.

– Muuntautuva ja monipuolinen luovan talouden keskus tarvitsee kumppanikseen nopeasti reagoivaa ja asiakkaan liiketoimintaa ymmärtävää kumppania. Tietotalon kanssa on ollut helppo työskennellä ja kehittää Logomon tarpeisiin toimiva mobiilisovellus, kertoo Logomon toimitusjohtaja Päivi Rytsä.

Tietotalo on kehittänyt Logomon kanssa Liki-alustaan muun muassa asiakaskokemuksen hallintaan ja ryhmäviestintään liittyviä ominaisuuksia. Kehitystyön pohjalta on pystytty vastaamaan Logomon tarpeeseen kehittää tiloissa toimivien yritysten välistä viestintää. Samalla talossa toimiva ravintola Logomo Kitchen on saanut omia asiakkaitaan palvelevan mobiilin lounaspassin.

– Yhteistyö Logomon kanssa on antanut meille mahdollisuuden kehittää start-up hengessä alustaa oikeiden asiakastilanteiden ja -tarpeiden pohjalta, kertoo Tietotalon mobiilitiimiä vetävä Jarno Malaprade.

Logomo pystyy mobiilisovelluksessa esittämään sisältöjä kohdennetusti talossa työskenteleville. Tämä nopeuttaa vuorovaikutusta ja viestintää kiinteistössä työskentelevien kanssa. Logomo Kitchen -ravintola tavoittaa asiakkaansa mobiilisovelluksella, josta löytyy ravintolan lounaslista ja jonka avulla asiakkaat pystyvät hyödyntämään mobiilia lounaspassia. Tapahtumavieraat löytävät sovelluksesta kaikki Logomon tapahtumat ja suoran mahdollisuuden ostaa lippuja.

Logomossa vierailevia palvelee myös tilaan sijoitetut bluetooth-beaconit. Niiden avulla mobiilisovellus tunnistaa käyttäjän sijainnin talossa. Käyttäjä näkee sijaintinsa sovelluksen kartalla, ja sen avulla oikean tilan löytäminen on helppoa.

Yhdessä nämä sovellukseen toteutetut ominaisuudet palvelevat Logomon eri asiakasryhmien saamaa kokemusta. Logomo-sovellus on ladattavissa AppStoresta ja Googlen PlayStoresta.

Logomo, toimitusjohtaja Päivi Rytsä, +358 50 596 0773
Tietotalo Infocenter Oy, mobiilitiimin vetäjä Jarno Malaprade,

Logomo
Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii vanhassa VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Konserttien lisäksi Logomossa järjestetään kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia. Vuonna 2015 Logomossa pidettiin yli 1000 eri tilaisuutta, ja talon kävijämäärä oli 318 000 henkilöä. Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 400 ihmistä noin 70 yrityksessä.  Logomossa on myös taiteilijatyöhuoneita. www.logomo.fi