Luovuutta akustiikkasuunnitteluun – Uudet Ecophon Solo™ -tuotteet tarjoavat rajattomat mahdollisuudet

Toimiva huoneakustiikka on oleellinen osa viihtyvyyttä työpaikoilla, julkisissa tiloissa ja kodeissa. Näyttävyydestä ei akustiikan takia tarvitse tinkiä, sillä uusilla Ecophon Solo™ ‑tuotteilla vain suunnittelijan luovuus on rajana. Nyt akustiikalla luodaan sisustusta.

Tilan akustinen toimivuus ja näyttävyys ovat nyt aiempaa paremmin yhdistettävissä toisiinsa. Ecophon Solo™ ‑tuotesarjan uutuudet Ecophon Solo™ Regular ja Ecophon Solo™ Freedom tarjoavat runsaasti mahdollisuuksia tavallisesta poikkeaviin akustiikkaratkaisuihin.

Regular -mallistossa on kymmenen erilaista geometrisesti muotoiltua levymallia: ellipsejä, ympyröitä ja erilaisia monikulmioita. Erikokoisia levyjä yhdistelemällä voidaan luoda näyttäviä kokonaisuuksia. Ecophon Solo™ Freedom puolestaan tarjoaa suunnittelijalle vapaat kädet luoda omien toiveiden muotoisia akustiikkalevyjä.

Muoto, tasot ja valaistus – luovuuden avaimet

Ecophon Solo™ Freedom -akustiikkalevyt ovat vahvaa materiaalia, ja niitä voi leikata haluttuun muotoon säilyttäen silti erinomaiset äänenvaimennusominaisuudet. Levyillä voi luoda tilan tunnelmaa tai korostaa haluttuja muotoja ja linjoja. Valmiista värivalikoimasta löytyy yhdeksän maanläheistä sävyä, ja niiden lisäksi levyihin voi valita erikoissävyjä Akutex™ T -valikoimasta tai halutun värikoodin mukaisen värin.

Muodon ja värien ohella tilan tunnelmaa ja visualisuutta voi luoda eri tasoilla. Ecophon Solo™ -levyjen ripustusjärjestelmät mahdollistavat leijuvan tai lähelle katon alareunaa tulevan asennuksen sekä levyjen kallistamisen. Levyihin voi myös yhdistää erilaisia valaistusratkaisuja, jotka antavat lisää mahdollisuuksia tilan suunnittelulle.

Ensiluokkainen äänenvaimennus

Ecophon Solo™ -tuotteilla on helppo luoda ensiluokkainen ääniympäristö. Absorptioluokan A vapaasti leijuvat akustiikkalevyt parantavat äänenvaimennusta, puheen erotettavuutta ja puheen selkeyttä. Akustiikkalevyjen perusmateriaalista yli 70% on valmistettu kierrätyslasista, ja ne sopivat myös energiatehokkaaseen rakentamiseen.

Ecophon Solo™ -tuoteperheen levyissä ei ole lainkaan näkyviä listoja. Levyjen suorat reunat on maalattu molemmin puolin pinnoitteen väriseksi, mikä tekee reunoista huomaamattomat.

Lisätiedot ja tuotekuvat

Lisätietoa Ecophon Solo™ -tuotteista ja kokonaisvaltaisista akustiikkaratkaisuista sekä esimerkkejä erilaisiin kohteisiin sopivista yhdistelmistä löytyy osoitteesta www.ecophon.fi

Tuotekuvia löydät kuvapankista: http://media.digtator.fi/digtator/public/99bd329f489e32b3ef635b9e17c05fed/

Ecophon akustiikkakatot

markkinointipäällikkö Jyrki Kilpikari, GSM 040 556 3126, jyrki.kilpikari@saint-gobain.com

markkinointiviestintäpäällikkö Kirsi Hirvonen, GSM 040 734 1961, kirsi.hirvonen@saint-gobain.com

Saint-Gobain Rakennustuotteet Oy
Strömberginkuja 2, 00380 Helsinki

Ecophon on suomalainen akustiikkakatto- ja akustiikkaseinäjärjestelmien toimittaja. Ecophon on osa Saint-Gobain Rakennustuotteet Oy:tä, joka kuuluu maailmanlaajuiseen Saint-Gobain -konserniin. Saint-Gobain -konsernin toimialaan kuuluvat tukkukauppa, rakennusmateriaalit, tasolasi, pakkaus sekä korkean suorituskyvyn omaavat erikoismateriaalit. Saint-Gobain toimii yli 50 maassa ja on markkinajohtaja kaikilla ydinliiketoimintasektoreillaan. Saint-Gobain Rakennustuotteet Oy toimii Suomessa sekä Baltiassa ja sen tuotteita ovat Ecophon -akustiikkalevyt, Gyproc -kipsilevyt ja Isover -eristeet.