Mediakutsu avajaistilaisuuteen: Meri- ja konepajateknologian tutkimusyhteisö Meridiem uusiin tiloihin

Meridiem-tutkimusyhteisön vuonna 2011 alkanut toiminta on laajentunut voimakkaasti Turun kaupungin, korkeakoulujen ja Koneteknologiakeskus Turku Oy:n yhteistyönä. Uusia korkeakouluja on myös liittymässä tutkimusyhteisön toimintaan ja yhteistyö metallituote- ja koneenrakennusalan strategisen huippuosaamisen keskittymä FIMECC Oy:n kanssa Turun alueella tehostuu.

Turussa sijaitseva Meridiem tukee meriteollisuuden kilpailukyvyn pitkäjänteistä kehittymistä. Meridiem on korkeakoulujen ‒ Aalto Yliopisto, Turun yliopisto, Lappeenrannan yliopisto ja Turun Ammattikorkeakoulu ‒ yhteinen tutkimusyhteisö, joiden tavoitteena on keskittää meri- ja konepajateollisuuden tutkimusta entistä vahvemmin Turun alueelle. Tämä edistää elinkeinoelämän kilpailukyvyn kasvua ja edellytyksiä kannattavaan meriteollisuuteen koko Suomessa.

Meridiem on nyt muuttanut nyt uusiin tiloihin, jotka tarjoavat uusia mahdollisuuksia yrityksille ja korkeakouluille entistä tehokkaampaan yhteistyöhön. Uusien tilojen avajaisia vietetään ensi viikon maanantaina.

Kutsumme median edustajat tutustumaan toimintaamme sekä tapaamaan meriteollisuuden tekijöitä verkostoitumisen merkeissä.

Aika:                   Maanantai 7.10.2013 klo 14‒16
Paikka:              Meridiem, Lemminkäisenkatu 14-18C, 6. kerros, Turku

Tervetuloa!
Mervi Pitkänen, Meridiemin johtaja

Ilmoittautumiset 3.10.2013 mennessä press@ground.fi.

Lisätietoja Päivi Saarinen, Ground Communications, puh. 040 196 2350, paivi.saarinen@ground.fi.