Ovenia ja Arenna yhdistävät osaamisensa

Toimitila- ja asuinkiinteistöjen johtamis- ja isännöintipalvelut saman katon alle

Suomalaiselle isännöinti- ja kiinteistöjohtamisen toimialalle syntyy ainutlaatuinen valtakunnallinen toimija, kun kiinteistöjohtamiseen erikoistunut Ovenia ja isännöintipalveluja tuottava Arenna yhdistävät voimansa. Uusi konserni on Suomen johtava kiinteistöjohtamisen ja isännöinnin palveluja tarjoava toimija. Asiakkaat hyötyvät yhtiöiden vahvasta osaamisesta ja entistä kattavammasta palvelukokonaisuudesta.

Ovenia Group Oy on ostanut yli 90 % Arenna Oy:n osakkeista, minkä seurauksena Ovenia ja Arenna yhdistävät voimansa. Yritysten yhteenlaskettu liikevaihtoarvio vuodelle 2011 on 35 miljoonaa euroa ja kokonaisuus hallinnoi yli 10 miljoonaa neliötä liike- ja toimitiloja sekä asuntoja. Henkilöstön määrä on yhteensä noin 400. Ovenia ja Arenna eivät ole kilpailleet merkittävästi keskenään ja molemmat yritykset jatkavat liiketoimintojaan entiseen tapaan.

Kiinteistöjen omistajille yrityskauppa tarkoittaa mahdollisuutta asioida yhden palveluntarjoajan kanssa. Kokonaisuus tarjoaa jatkossa kaikki kiinteistöjen johtamiseen ja isännöintiin liittyvät palvelut valtakunnallisesti kattavan, oman verkostonsa kautta.

– Ovenian kasvu on viime vuosina ollut vahvaa ja määrätietoista. Keväällä pääomistajaksi tulleen Vaaka Partnersin kanssa halusimme laajentua asuinkiinteistöjen johtamiseen ja isännöintipalveluihin. Olemme erittäin tyytyväisiä siitä, että saamme rinnallemme alan parhaan osaajan Arennan. Yhdistymisen myötä pystymme tarjoamaan asiakkaille kattavan ja erittäin monipuolisen palvelukokonaisuuden koko Suomessa, sanoo Ovenian toimitusjohtaja Mika Valtonen.

Yhdistyminen tuo mielenkiintoiset kehittymismahdollisuudet myös konsernin henkilöstölle. Arennan toimitusjohtaja Kai Kosusen mukaan molemmissa yrityksissä oleva erikoisosaaminen ja parhaat käytännöt hyödynnetään uudessa yhtiössä.

– Arenna on saavuttanut vahvan aseman asuinkiinteistöjen isännöinnissä ja johtamisessa. Arennan ja Ovenian yhdistyminen tuo vahvan synergiaedun isännöintiosaamisen ja institutionaalisen kiinteistöjohtamisen välille. Nyt pystymme panostamaan valtakunnalliseen verkostoon ja yhteisen palveluvalikoiman rakentamiseen. Isännöinnin osalta yrityskauppa lisää myös paikallista joustavuutta, sanoo Kosunen.

Toimitusjohtaja Kai Kosunen, Arenna Oy, puh. 050 66 162, kai.kosunen(at)arenna.fi

Toimitusjohtaja Mika Valtonen, Ovenia Oy, puh. 040 726 0006, mika.valtonen(at)ovenia.fi

Ovenia Oy tarjoaa kiinteistöjohtamispalveluita kiinteistösijoittajille ja käyttäjäomistajille. Ovenia on alansa suurin ja vanhin yritys, 30 vuoden kokemuksella. Ovenian palvelut kattavat kaikki kiinteistöomaisuuden hallinnan palvelut: kiinteistöjohtaminen, hallinto, vuokraus sekä elinkaaripalvelut. Yritys työllistää 150 kiinteistöalan ammattilaista omissa toimipisteissään Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa, ja Oulussa. Lisätietoja www.ovenia.fi

Arenna Oy on yksi Suomen suurimmista isännöinti-, manageeraus- ja vuokrauspalveluita tuottavista yhtiöistä. Arenna vastaa vuosikymmenten kokemuksella yli 4.000.000 suomalaisen asuin- ja liiketilaneliön hallinnasta ja arvon kehittämisestä. Arenna toteuttaa kaikki isännöinnin- ja kiinteistömanageerauksen sekä vuokrauksen palvelut kiinteistön koko elinkaaren ajalle vastuullisesti, asiakaslähtöisesti ja tehokkaasti. Arenna on entinen Avara Isännöinti, joka vaihtoi nimensä Arennaksi 30.9.2011. Lisätietoja www.arenna.fi