Piia Maaranen Plantuin toimitusjohtajaksi

Plantui Oy:n hallitus on nimittänyt Piia Maarasen uudeksi toimitusjohtajaksi 2.9.2019 alkaen. Avanto Venturesin toimitusjohtajana toiminut Maaranen tuo Plantuin kasvun tueksi digitaalisen liiketoiminnan osaamista ja vahvaa näyttöä kasvuyrityksen johtamisesta.

Suomalainen älypuutarhoja kehittävä ja valmistava Plantui saa riveihinsä strategista lisävoimaa, kun Piia Maaranen aloittaa yrityksen toimitusjohtajana. Maaranen tuo Plantuille kokemusta brändin rakentamisesta ja tuloksellisesta kasvusta.

– Uusi toimitusjohtaja tukee Plantuin kasvutavoitteita ja haluttua suuntaa. Piian johdolla lähdemme vastaamaan Plantuin muutos- ja kasvuhaasteisiin ja hakemaan nostetta digitaaliselle liiketoiminnallemme sekä kansainvälisille kumppanuuksillemme, kertoo Plantuin hallituksen puheenjohtaja Timo Ketonen.

Uuden liiketoiminnan kehittämiseen ja kasvuun keskittyvän Avanto Venturesin toimitusjohtajan paikalta siirtyvä Maaranen on aiemmin toiminut myös muun muassa teknologia-startup Yogaian operatiivisena johtajana. Uudessa tehtävässään Maaranen aloittaa syyskuussa.

– Plantuilla on kaikki avaimet kansainväliseen menestykseen. On ilo päästä osaksi Plantuin intohimoista tiimiä ja mukaan vauhdittamaan innovatiivisen yrityksen kasvua, Maaranen kertoo.

Rekrytoinnissa painotettiin kokemusta brändin rakentamisesta, kansainvälisestä markkinasta, tuloksellisesta kasvusta ja tiimin johtamisesta. Kasvutavoitteensa Plantui onkin asettanut korkealle: yrityksen tavoitteena on kolminkertaistaa vuoden 2018 liikevaihto tällä tilikaudella yhteensä 2,4 miljoonaan euroon.

Panostusta tulevaisuuden kasvuun

Plantuin kasvu näkyy paitsi liiketoiminnan vahvistumisena myös uusina avauksina. Plantui lanseeraa syyskuussa kaksi uutta tuotetta, jotka vastaavat globaalisti kasvavaan superfood-ilmiöön.

– Tuotelanseeraukset vahvistavat Plantuin asemaa älypuutarhaviljelyn edelläkävijänä. Uudet ja innovatiiviset superfood-kategorian tuotteet vastaavat kasvavaan hyvinvoinnin megatrendiin, Ketonen kertoo.

Uudet tuotteet julkistetaan Berliinissä 6.–11.9.2019 järjestettävillä IFA-messuilla.

Timo Ketonen, hallituksen puheenjohtaja, Plantui Oy
puh. +358 400 831 205, timo.ketonen@plantui.com

Piia Maaranen
puh. +358 40 515 1321, maaranenpiia@gmail.com