Scandinavian Outdoorin omistuspohja laajenee

Lounais-Suomen Partiosäätiö sr on myynyt enemmistöosuuden Scandinavian Outdoor Oy:n osakkeista Ville Rantalalle. Järjestely tuo Scandinavian Outdoorille lisävauhtia kansainväliseen kauppaan. Ville Rantala toimii jatkossa yhtiön hallituksen puheenjohtajana.

Ursuk Oy:n toimitusjohtajana työskentelevä Ville Rantala on ostanut 80 % ulkoiluun ja retkeilyyn erikoistuneen jälleenmyyntiketju ja verkkokauppa Scandinavian Outdoorin osakkeista. Lounais-Suomen Partiosäätiö säilyy edelleen merkittävänä omistajana 20 % osuudellaan. Partiosäätiö pyrkii omistusjärjestelyillä hajauttamaan riskejään.

– Osakekaupat tukevat yrityksemme strategisia tavoitteita, sillä haemme kasvua erityisesti kansainvälisestä verkkokaupasta. Uusi omistaja tuo organisaatioomme lisää kansainvälisen liiketoiminnan kokemusta, verkostoja ja riskinsietokykyä, kertoo Scandinavian Outdoor Oy:n toimitusjohtaja Ari Linkolehto.

– Scandinavian Outdoor on hyvämaineinen brändi. Yhtiössä on tehty pitkäjänteistä työtä ja mikä parasta, henkilökunta on erittäin sitoutunutta. Olen oikein tyytyväinen että minulta kysyttiin halukkuutta tarttua haasteeseen, kertoo Ville Rantala, itsekin partiotaustan omaavana.

Partiosäätiön tarkoituksena on partiotoiminnan tukeminen, ja se pyrkii vähentämään kasvuhakuisen liiketoiminnan myötä lisääntyviä riskejä. Partiosäätiö haluaa jatkossakin turvata merkittävän sidosryhmän, partiolaisten, partiotuotteiden ja -tarvikkeiden saatavuuden ja hyvän palvelun.

– Toteutettu kauppa vahvistaa yhtiötä ja sen toiminnan kehittämistä. Scandinavian Outdoorin liiketoiminnan tuotoilla tuetaan jatkossakin nuorisotyötä, kertoo Linkolehto.

Scandinavian Outdoor Oy, Ari Linkolehto, p. 0400 740 278
Ville Rantala, p. 050 385 1442
Lounais-Suomen Partiosäätiö sr, hallituksen puheenjohtaja Hannu Lundén, p. 0400 901 1900

Scandinavian Outdoor on suomalainen ulkoiluun ja retkeilyyn keskittynyt myymäläketju ja verkkokauppa. Scandinavian Outdoorin verollinen myynti vuonna 2016 oli noin 22 miljoonaa euroa. Toiminnallaan Scandinavian Outdoor tukee suomalaista nuorisotoimintaa. Yhtiön ovat perustaneet lounaissuomalaiset partiolaiset vuonna 1970. www.ScandinavianOutdoor.fi

Lounais-Suomen Partiosäätiö sr
Lounais-Suomen Partiosäätiö sr:n tarkoituksena on edistää ja taloudellisesti tukea partiotoimintaa ja sen edelleen kehittämistä Lounais-Suomessa. Tarkoitustaan säätiö toteuttaa avustamalla taloudellisesti merkittävästi Lounais-Suomen Partiopiiri ry:tä. Säätiö omistaa 20 % ulkoiluun ja retkeilyyn keskittyneestä vähittäismyyntiketju Scandinavian Outdoorista.