Turkuun uusi terveyspalvelujen tarjoaja

Lääkäriasema Eloni aloittaa toimintansa huhtikuussa 2013

Turussa aloittaa keväällä 2013 uusi, yksityinen terveyspalvelujen tuottaja Lääkäriasema Eloni. Eloni rakentaa talven aikana valmiiksi monipuolisen palveluntarjontansa, johon kuuluvat työterveys- ja lääkäriasemapalvelut. Toiminta käynnistyy huhtikuussa 2013, kun Lääkäriasema Eloni avaa ovensa. Elonista tulee turkulaisille toisenlainen vaihtoehto: läheinen ja joustava, kuitenkin riittävän iso lääkäriasema.

Elonin omistajia ovat yrittäjäpari Minna ja Timo Talvio. Minna Talviolla on pitkä kokemus sekä työterveyslääkärinä toimimisesta että työterveysliiketoiminnan johtamisesta. Timolla puolestaan on useamman vuoden kokemus yrittäjänä toimimisesta.

Talvioiden mielestä Turun alueella on nyt selvästi tilaus uudenlaiselle, paikalliselle terveyspalvelujen tarjoajalle.

− Elonissa pääsemme toteuttamaan sitä ideologiaa ja niitä ajatuksia, joita meillä on lääkäritoiminnan ja työterveyspalveluiden kehittämisestä, sanoo Elonin johtava lääkäri Minna Talvio. Paikallisuus antaa meille mahdollisuuden päästä lähelle asiakasta ja kehittää palveluja asiakkaiden tarpeisiin. Ideat ja ajatukset, jotka ovat syntyneet vuosien kuluessa, ovat nyt kypsiä toteutettavaksi.

− Eloni tarjoaa kotimaisen ja paikallisen vaihtoehdon niin työterveyshuollossa kuin yksityisillekin asiakkaille. Haluamme olla kodikas ja sopivan kokoinen vaihtoehto.

Lääkäriasema Elonin toimitilat rakennetaan Hansa-korttelin 3. kerrokseen, Yliopistonkadun puolelle. Tilat Hansa-korttelissa ovat hyvien julkisten yhteyksien läheisyydessä ja asiakaspaikoitustilaa on riittävästi.

Sopivan kokoinen lääkäriasema

Elonin toimitusjohtaja Timo Talvion mukaan tavoitteena on nousta merkittäväksi alueelliseksi terveyspalvelujen tarjoajaksi, niin lääkäriaseman palveluja käyttäville yksityisasiakkaille, kuin työterveyden palveluntarjoajanakin.

− Tavoittelemme muutaman vuoden sisällä noin 10 prosentin markkinaosuutta työterveyshuollossa, toteaa Timo Talvio. Käytännössä tämä tarkoittaa työterveyspalveluja noin 10 000 työntekijälle Turun talousalueelle. Tällä kokoluokalla pystymme toteuttamaan asiakkaan tarpeet huomioivaa palvelutoimintaa, ja palvelut lääkärin vastaanotoista tutkimuksiin ja hoitoihin löytyvät samasta osoitteesta. Tämän kokoluokan yksikössä toiminta on joustavaa, ja asiakas- ja henkilökunnan tyytyväisyys on parhaimmillaan.

Lääkäriasema Elonilla on työterveys-, yleis- ja erikoislääkäreiden ja muiden terveydenhuollon ammattilaisten vastaanotot, oma laboratorio ja röntgen sekä palveluja tukeva tutkimus- ja toimenpidetarjonta.

Työterveyspalveluja tarjotaan valtakunnallisesti toimiville yrityksille yhteistyössä Diacorin kanssa. Eloni on Diacor terveyspalvelut Oy:n kumppani Turun alueella.

Johtava lääkäri Minna Talvio, Lääkäriasema Eloni, puh. 040 727 1620, minna.talvio@eloni.fi
Toimitusjohtaja Timo Talvio, Lääkäriasema Eloni, puh. 040 572 8287, timo.talvio@eloni.fi

Lääkäriasema Eloni on uusi turkulainen täyden palvelun lääkäritalo. Se avaa ovensa keskellä Turkua, Hansakorttelissa, huhtikuussa 2013. Eloni on perheyritys, jota johtavat sen perustajat, työterveyshuollon erikoislääkäri Minna Talvio ja toimitusjohtaja Timo Talvio. Eloni tarjoaa kaupunkilaisille pitkäaikaisia, henkilökohtaisia lääkärisuhteita ja tuo Turkuun uusia palveluja terveyden hoitamiseen ja ylläpitämiseen. Eloni tarjoaa kotimaisia ja paikallisia työterveyspalveluja ja hoitaa yksityisiä asiakkaita.