”Työmatkaetu parhaimmillaan” – Whimin voi maksaa nyt helposti Edenredin työmatkaedulla

Edenred Finland ja liikkumissovellus Whimin kehittänyt MaaS Global ovat aloittaneet yhteistyön, jonka myötä Edenredin työmatkaetu käy maksutapana Whim-sovelluksessa.

Edenredin Partner Manager Heikki Pirneksen mukaan työmatkaedun kysyntä on voimakkaassa kasvussa. Työmatkaetu on yksi työsuhde-eduista, joita työnantaja voi tarjota työntekijöilleen. Sillä tuetaan työntekijöiden julkisen liikenteen käyttöä.

– Työsuhde-edut ovat työnantajille tapa profiloitua. On nähtävissä, että työpaikoilla siirrytään leasing-autojen kaltaisesta yksityisautoilun tukemisesta kestävämpien liikkumismuotojen tukemiseen. Työmatkaetu on tätä päivää: se on moderni, ympäristöä ja työntekijöiden jaksamista huomioiva etu, jolla voi saada aikaan myös kustannussäästöjä, Pirnes sanoo.

Merkittävä syy työmatkaedun suosion kasvuun on myös sen käytön helpottuminen. Edenredin Työmatkakortti käy maksuvälineenä, jolla voi maksaa Whim-mobiilisovelluksessa julkisen liikenteen matkoja.

– Whimissä työmatkaetu on parhaimmillaan. Whimin avulla työmatkaedusta saa kaiken hyödyn irti: siinä on kaikki liikkumismuodot samassa sovelluksessa busseista kaupunkipyöriin. Työmatkakortilla saa maksettua suoraan mobiilisovelluksessa joko Whimin kausipaketin tai kertalippuja, Pirnes kertoo.

Whimin kausipaketti (Whim Urban 30) on samanhintainen kuin HSL:n kausilippu, mutta sisältää kaupunkipyöräsesongin aikaan myös kaupunkipyörien käytön. Lisäksi Whimin kausitilaajat saavat käyttöönsä edulliset taksikyydit ja autonvuokrauksen. Niitä ei voi maksaa työmatkakortilla, mutta maksu onnistuu helposti sovelluksessa maksukorttia vaihtamalla.

– Asiakkaamme ovat kovasti toivoneet, että Whim saataisiin työmatkaedun piiriin. Olemme iloisia, että voimme Edenredin myötä tarjota asiakkaillemme tämän uuden maksutapamahdollisuuden, kommentoi MaaS Globalin maajohtaja Jarkko Jaakkola

Veera Aalto, viestintäpäällikkö, MaaS Global
veera.aalto@maas.global

Kuvapankki:

MaaS Global ja Whim

Vuonna 2015 perustettu MaaS Global on maailman ensimmäinen MaaS (Mobility as a Service eli liikkuminen palveluna) -yritys. Yritys lanseerasi marraskuussa 2017 uudenlaisen Whim-liikkumissovelluksen, jolla on tehty jo yli kuusi miljoonaa matkaa. Whim toimii tällä hetkellä Helsingissä, Birminghamissa, Antwerpenissa ja Wienissä. Helsinkiläisen MaaS Globalin osakkeenomistajia ovat muun muassa Mitsui Fudosan, BP Ventures, Mitsubishi Corporation Toyota Financial Service, Denso, Transdev, Aioi Nissay Dowa ja Veho. Lisätietoja: https://whimapp.com/fi

Edenred

Edenred Finland Oy on johtava työsuhde-etujen tarjoaja ja suomalaisten yritysten kumppani työhyvinvoinnin edistämisessä. Ratkaisumme sitouttavat ja virkistävät työntekijöitä, mikä puolestaan vaikuttaa merkittävästi koko yrityksen suorituskykyyn. Lisätietoja: https://edenred.fi