Varsinais-Suomi nousee valokeilaan tv-kasvo Axl Smithin tähdittämässä ohjelmasarjassa: MTV goes Varsinais-Suomi

MTV (Music Television) ja Varsinais-Suomi toteuttavat yhteistyössä 30-osaisen, nuorille suunnatun MTV Bucket list -ohjelmasarjan, jota tähdittää VJ Axl Smith. Sarja kuvataan kokonaisuudessaan Varsinais-Suomen alueella. Yhteistyön ideana on tehdä markkinointiyhteistyötä huippumediabrändin kanssa, profiloida nuorekasta ja energistä Varsinais-Suomea sekä saada nuorten ääni kuuluviin. Sisällöntuotannossa on mukana opiskelijoita Turun ammattikorkeakoulusta.

MTV Bucket list -ohjelmasarja esitetään MTV-kanavalla seuraavan puolen vuoden aikana. Sarjassa esitellään Turkua ja Varsinais-Suomea rentona, kiinnostavana ja eloisana paikkana – MTV-asenteella. VJ Axl Smith laittaa itsensä likoon seikkaillessaan mitä erikoisimmissa paikoissa ja tilanteissa ympäri Varsinais-Suomea. Sarjan ensimmäinen osa esitetään 17.11. ja se pyörii MTV-kanavalla 30 viikon ajan, aina kesäkuuhun 2012 asti.

– Tämä on meille ainutlaatuinen keino tavoittaa nuoret, jotka muuten jäävät paikan markkinoinnissa usein vähälle huomiolle, sanoo Varsinais-Suomen markkinointiryhmän puheenjohtajana toiminut Kalle Euro. Haluamme tavoittaa nuoria, jotka tekevät päätöksiä esimerkiksi opiskelupaikasta. Nyt voimme hauskalla tavalla kertoa, mitä Varsinais-Suomella on – nuorten näkökulmasta.

Myös MTV:lle tuotanto on ainutlaatuinen, ja ensimmäinen kerta, kun kanava tekee markkinointiyhteistyötä aluebrändin kanssa.

– Yhteistyön mahdollisti se, että Varsinais-Suomi on innovatiivinen ja aktiivinen alue, ja rohkea lähtemään mukaan uusiin juttuihin, sanoo MTV:n maajohtaja Erja Morottaja. On myös hienoa saada paikalliset nuoret mukaan projektiin ja tarjota heille tällainen mahdollisuus sisällön tekemiseen.

Alueen nuoret mukana ohjelman teossa

MTV Bucket list-ohjelman tuotantoon rekrytoitiin mukaan Turun AMK:n opiskelijoita. He bloggaavat, työskentelevät online-toimittajina sekä toimivat tuotannon avustajina ja uusien ideoiden kerääjinä. Lisäksi opiskelijoista valittiin kaksi VJ:tä, Sonja Salli ja Reetta Vahanen, jotka esiintyvät ja hostaavat ohjelmasarjaa yhdessä Axl Smithin kanssa.

– Hienoa olla mukana MTV:n ohjelmatuotannossa, sanovat Sonja ja Reetta. Totesimme heti, että tällaista mahdollisuutta emme kerta kaikkiaan voineet jättää käyttämättä, kun MTV:n rekryilmoitus julkaistiin koululla. Meille tämä on ainutkertainen tilaisuus saada oppia kokeneelta tuotantotiimiltä.

Lisämateriaalia medialle:
Ohjelmasarjan traileri http://www.mtvbucketlist.fi/promo/

Kuvamateriaalia ohjelmasarjasta http://www.mtvbucketlist.fi/media/

Kuvia voi käyttää aihetta käsittelevien juttujen yhteydessä.

MTV Bucket list -ohjelmasarja
- kohderyhmä: 15–24 -vuotiaat nuoret
- ohjelma: miniraportit, pituus 3–5 minuuttia
- esitysajanjakso: noin 30 viikkoa, startti 17.11.2011
- tuotettujen ohjelmien/jaksojen määrä: 30
- lähetysajankohta: 5 päivänä viikossa, to–ma
- lähetettyjen ohjelmien määrä: keskimäärin 5 krt päivässä, yhteensä 600 krt
- verkkosaitti: www.mtvbucketlist.fi
- Tekijät:

• MTV: VJ Axl Smith, maajohtaja Erja Morottaja, myyntijohtaja Juha Mellin
  • Projektijohto: Place Marketing Oy, Jonne Saivosalmi, Kaisa Ruohonen, Piia Wiklund
  • Tuotantoyhtiö: Tunne Productions Oy, Kusti Manninen
  • Verkkosaitti: Mccann Wordgroup Helsinki, yhteyshenkilö Sannamaria Sälevaara
  • Tuotannon avustajat: Turun AMK:n opiskelijat

MTV Networks, maajohtaja Erja Morottaja, puh. 040 865 0226, morottaja.erja(at)mtvne.com

Place Marketing Oy, toimitusjohtaja Jonne Saivosalmi, puh. 040 743 4282, jonne.saivosalmi(at)placemarketing.fi

Turun ja Varsinais-Suomen yhteismarkkinointihanke kerää yhteen kaikki Varsinais-Suomen kärkitoimijat. Hankkeen merkittävimmät tahot edustavat Turkua, Turun ympäristökuntia, Loimaan seutua, Salon seutua, Vakka-Suomea ja Turunmaata. Julkisen sektorin lisäksi hankkeessa on mukana alueen yrityksiä ja yhteisöjä. Nykymuotoisena yhteismarkkinointihanke jatkuu ainakin vuoden 2012 loppuun. Hankkeen projektinjohtotoimistona toimii Place Marketing Oy.

MTV Networks on maailman suurin globaalimediaverkosto, joka kattaa väestön esikoululaisista aikuisiin. MTV Networksin 135 kanavaa ja yli 200 interaktiivista palvelua tavoittavat nämä kohderyhmät tarkasti eri jakelukanavien kautta. Globaalisti MTV Networksin brändit näkyvät liki 500 miljoonassa kotitaloudessa 161 maassa 32 kielellä. MTV Networksillä on myös 32 laajakaistaportaalia ja 139 internetsivustoa eripuolilla maailmaa. Pohjoismaissa MTV Networksillä on omat MTV-kanavat Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Kanavilla on yhteensä yli 7 miljoonaa katsojaa. Suomessa MTV Networksin kanavista jakelussa ovat MTV:n lisäksi MTV Rocks, MTV Dance, MTV Hits, VH1, VH1 Classic sekä väkivallaton lastenkanava Nickelodeon.