• Ground Communications/

Verkkokaupan ja sähköisen työympäristön palveluiden kysyntä jatkuu vahvana Reipas verkkokaupan kasvu siivitti Descomin hyvään kasvuvauhtiin

IT-palvelutalo Descom Oy:n hyvä kasvuvauhti jatkui viime vuonna. Verkkokaupan ja sähköisen työympäristön ratkaisuihin erikoistuneen Descomin liikevaihto kasvoi edellisvuoteen verrattuna 39 prosenttia yhteensä 15,7 milj. euroon. Yrityksen menestystä ovat täydentäneet nousu 25 parhaan yrityksen joukkoon Suomen Parhaat Työpaikat -listalla ja helmikuussa myönnetty, Suomessa vielä harvinainen ISO 20000 -sertifikaatti.

Descomin liikevaihto kasvoi edellisestä vuodesta 4,4 miljoonaa euroa eli 39 prosenttia (vuonna 2009 kasvua 38 %). Liikevaihtoa tilikaudelta kertyi 15,7 miljoonaa euroa, kun se edellisenä vuonna oli 11,3 miljoonaa euroa. Liikevaihdon reipas kasvu näkyi myös Descomin tuloskehityksessä.

– Vahvinta kasvumme oli verkkokaupan ratkaisuissa. Viime vuonna teimme muun muassa suomalaisille kuluttajille merkittäviä sähköisen kaupankäynnin ratkaisuja, kuten Stockmann-tavaratalojen verkkokaupan ja S-ryhmälle Kauneuden verkkokaupan, sanoo Descomin toimitusjohtaja Juha Harju.

– Uskomme, että kasvu jatkuu voimakkaana ja kasvamme kaikilla liiketoiminta-alueillamme markkinoita nopeammin. Tänä vuonna odotamme merkittävää kasvua myös uusista sähköisistä palveluista, sillä suomalaiset yritykset ovat alkaneet panostaa yritysten sisäisten sosiaalisen median foorumeiden kehittämiseen, jatkaa Harju.

Descom on ollut yksi nopeimmin kasvaneita IT-palvelutaloja viimeisten viiden vuoden aikana. Kasvun on mahdollistanut tyytyväinen, motivoitunut ja ammattitaitoinen henkilöstö. Tästä osoituksena Descom sijoittui 23. sijalle Suomen Parhaat Työpaikat -listalla (Great Place To Work®) heti ensimmäisenä osallistumisvuonna.

Descomille arvostettu ISO 20000 -sertifikaatti

Descomille on myönnetty kansainvälisesti arvostettu, tietotekniikkapalveluiden johtamisen ja hallinnan laatua mittaava ISO 20000 -sertifikaatti (virallisesti ISO/IEC 20000:2005). Descom liittyy nyt niiden harvojen yritysten joukkoon Suomessa, joille kyseinen sertifikaatti on myönnetty. Auditointiprosessin toteutti Inspecta Sertifiointi.

ISO20000 prosessien ja vaatimusten sisältö on suurelta osin sama kuin ITILssä määritellyt parhaat käytännöt.

– Asiakastutkimustemme mukaan asiakkaamme ovat aina arvostaneet ammattitaitoamme ja asennettamme. Nyt myönnetty sertifikaatti on meille osoitus toimintamalliemme ja palveluidemme myös standardien mukaisesta ammattimaisuudesta, tehokkuudesta ja laadusta, sanoo Juha Harju. Standardien avulla voimme mitata ja kehittää palveluamme yhdessä asiakkaidemme kanssa yhä paremmaksi.

Juha Harju, toimitusjohtaja, Descom Oy, puh. 050 440 8008, juha.harju(at)descom.fi

Lisätietoa ISO 20000 -sertifikaatista: http://www.itsmf.fi/iso20000

Descom Oy on sähköisen liiketoiminnan suunnannäyttäjä Suomessa. Vuonna 1997 perustettu Descom lisää asiakkaiden kilpailukykyä rakentamalla sähköisen kaupankäynnin ja sähköisen asioinnin ratkaisuja. Descom on vastannut maan suurimpiin kuuluvien verkkokauppojen ja portaalien toimituksista niin yrityksille kuin julkishallinnon organisaatioille. Descom toteuttaa ratkaisut IBM:n teknologialla. Yhtiön palveluksessa on yli 160 työntekijää Helsingissä, Jyväskylässä ja Tampereella. Descomin liikevaihto oli 15,7 miljoonaa euroa vuonna 2010. www.descom.fi