• Ground Communications/

Whim-liikkumissovellus yhteistyöhön Helsinki Seagullsin kanssa – koristähdet Tuukka Kotti ja Shawn Huff valitsevat Whimin yksityisautoilun sijaan

Helsinkiläinen koripallojoukkue ja sen tähtipelaajat haluavat näyttää mallia fiksumpaan ja ympäristöystävällisempään liikkumiseen. Whim tuo pelaajien arkeen joustavuutta ja helppoutta.

Kaudella 2017–2018 alkanut liikkumissovellus Whimin ja koripallojoukkue Helsinki Seagullsin yhteistyö saa jatkoa.

– Seagulls on meille unelmakumppani: urbaani, kestäviä ratkaisuja edistävä urheiluseura keskellä kaupunkia. On hienoa jatkaa suomalaisen urheilun tukemista ja samalla kannustaa sekä Seagullsin pelaajia että faneja ympäristöystävällisempään liikkumiseen, sanoo Whim-palvelun kehittäneen MaaS Globalin markkinointi- ja myyntijohtaja Esa-Pekka Nykänen. Osana yhteistyötään Whim tarjoaa Seagullsin pelaajien käyttöön Whim Urban -paketin.

Vuodesta 2014 lähtien Korisliigassa pelanneelle Seagullsille on tärkeää toimia vastuullisesti ja vihreästi.

– Haluamme olla korismaailman edelläkävijä ja näyttää mallia myös kestävämpään liikkumiseen. Korvaamme aktiivisesti omien autojen käyttöä fiksummilla ja ympäristöystävällisemmillä liikkumistavoilla ja kannustamme fanejamme samaan. Whim on meille tässä loistokumppani, kertoo Helsinki Seagullsin toimitusjohtaja Aku Perho.

Helppoutta ja joustavuutta urheilijan arkeen

Whimin kummipelaajaksi nimitetyt Seagullsin pelaajat Tuukka Kotti ja Shawn Huff ovat löytäneet Whimistä joustavan ja arvoihinsa sopivan tavan liikkua. Viime kauden Frankfurtissa pelannut laitahyökkääjä Huff liikkuu Helsingissä luontevasti julkisilla.

– Ulkomailla asuneena osaan nyt arvostaa Helsingin loistavaa julkisen liikenteen verkostoa. Matkat Vuosaaresta Kisahallille sujuvat kätevästi metrolla, ja kaupunkipyörät sopivat hyvin lyhyempiin matkoihin, Huff kertoo.

Myös sentterinä pelaava joukkueen kapteeni Kotti on ollut erittäin tyytyväinen Whimiin niin urheilu-uran kuin lapsiperhearjen helpottajana.

– Nelihenkiseen perheeseen ei tarvitse ostaa toista autoa, kun perhe-elämään on saatu tärkeää joustoa muun muassa Whimiin kuuluvilla vuokra-autoilla ja kympin takseilla. Arjessa matkat sujuvat loistavasti metrolla Espoon ja Helsingin välillä, Kotti kertoo.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Veera Aalto, viestintäpäällikkö, MaaS Global
press@whimapp.com

MaaS Global ja Whim

Vuonna 2015 perustettu MaaS Global on maailman ensimmäinen MaaS (Mobility as a Service eli liikkuminen palveluna) -yritys. Yritys lanseerasi marraskuussa 2017 uudenlaisen Whim-liikkumissovelluksen, jolla on tehty jo yli viisi miljoonaa matkaa. Whim toimii tällä hetkellä Helsingissä, Birminghamissa ja Antwerpenissä. Helsinkiläisen MaaS Globalin osakkeenomistajia ovat muun muassa Toyota Financial Service, Denso, Transdev, Aioi Nissay Dowa ja Veho.

Helsinki Seagulls

Vuonna 2013 perustettu Helsinki Seagulls, tuttavallisemmin Gulls, on pelannut miesten Korisliigassa vuodesta 2014 asti. Lyhyen historiansa aikana joukkue on onnistunut saavuttamaan jo kaksi SM-pronssimitalia kausina 2016–2017 ja 2017–2018. Joukkue pelaa kotiottelunsa Töölön Kisahallissa, jonka katsomot ovat keränneet yleisöä melkein maksimikapasiteetin eli keskiarvoltaan lähes 1 000 katsojaa ottelua kohden.