• Grundfos Suomi/

Grundfos Pumput on myynyt osan huoltoliiketoiminnastaan. PumTek Oy:stä entistäkin vahvempi Grundfosin huoltopartneri

Report this content

Oy Grundfos Pumput Ab on myynyt Turun, Tampereen ja Lappeenrannan huoltoliiketoiminnan, ja liiketoimien luovutuspäivä on 1.6.2016. Turun huoltotoiminta on myyty Euran Teollisuushuolto Oy:lle ja Tampereen huoltotoiminta on myyty PumTek Oy:lle. Sekä Euran Teollisuushuolto että PumTek ovat isoja ja hyvinvoivia yrityksiä, jotka ovat toimineet alalla jo pitkään. Lappeenrannan huoltotoiminta on myyty vasta perustetulle Pumppuhuolto Savolainen Oy:lle, jonka osakkaana toimii Grundfosin nykyinen työntekijä Joonas Savolainen.

Oy Grundfos Pumput Ab:n Tampereen huoltoliiketoiminta on myyty PumTek Oy:lle

Oy Grundfos Pumput Ab on myynyt Tampereen toimipisteen harjoittaman huoltoliiketoiminnan PumTek Oy:lle. Liiketoiminta siirtyy ostajalle 1.6.2016. Huoltoliiketoiminnan myymisellä Grundfos Pumput haluaa vahvistaa huoltopartneri-verkostoaan, sillä pieninä yksikköinä huoltopartnerit voivat reagoida asiakkaiden tarpeisiin joustavasti, nopeasti ja kustannustehokkaasti. Huoltoliiketoiminnan myymisellä halutaan jatkossakin tarjota Grundfos Pumppujen asiakkaille joustavaa ja kustannustehokasta huoltopalvelua Pirkanmaan alueella.

Kauppaan sisältyy nykyisen Grundfos Pumppujen Tampereen toimipisteen huoltoverstaan kalusto työkaluineen. Tampereen toimipisteen huoltoasentajat siirtyvät PumTekin palvelukseen vanhoina työntekijöinä. PumTek siirtää huoltopisteen kuluvan kesän aikana uuteen toimitilaan Tampereen Sarankulmaan, osoitteeseen Keskuojankatu 28.

PumTek Oy on jo aikaisemmin toiminut Grundfos Pumppujen huoltopartnerina Seinäjoen, Vaasan ja Tampereen alueella. Toteutetulla liiketoimintakaupalla PumTek Oy haluaa kehittää ja vahvistaa Pirkanmaan alueen osaamista ja asiakaspalvelua.

Grundfos Pumppujen talo-, kunnallistekninen, teollisuus- ja projektimyynti jatkuu muuttumattomana Pirkanmaan alueella, ja muuttaa syksyllä uuteen PumTekin Tampereen toimipisteeseen.

Lisätietoja liiketoiminnan myymisestä antaa:

Mikael Strandell, toimitusjohtaja, Oy Grundfos Pumput Ab, mstrandell@grundfos.com, 0207 889 506
Jari Järvenpää, huoltopäällikkö, Oy Grundfos Pumput Ab, jjarvenpaa@grundfos.com, 0207 889 819
Pekka Mäkynen, toimitusjohtaja, PumTek Oy, pekka.makynen@pumtek.fi, 050 558 370

TIETOA GRUNDFOSISTA

Liiketoimintakaupan jälkeen Grundfos Pumput keskittää huoltotoiminnan erityisosaamisen Vantaalle ja Seinäjoelle. Lisäksi Vantaalla toimii globaali jätevesipumppujen ja pumppaamoiden tuotekehitys ja tuotetuki. Vantaalla on myös Pohjois-Euroopan suurin uppopumppujen testiallas, jossa voidaan koekäyttää jopa 550 kW pumppuja huollon jälkeen.

Grundfos on yksi maailman johtavista pumppuvalmistajista. Vuosittain Grundfos valmistaa yli 16 miljoonaa pumppua talo- ja kunnallistekniikkaan sekä teollisuuteen. Grundfos on perustettu vuonna 1945, ja tänään konsernin palveluksessa on yli 17 000 ammattilaista 60 maassa. Grundfosin liikevaihto vuonna 2015 oli 3,3 miljardia euroa. Pumppujen lisäksi Grundfos valmistaa vedenkäsittelylaitteita sekä moottoreita ja elektroniikkaa pumppujen ohjaamiseen ja valvontaan. www.grundfos.fi

TIETOA PUMTEKISTA

PumTek Oy on seinäjokelainen pk-yritys, jolla on toimipisteet Seinäjoella, Tampereella ja Vaasassa. Yhtiö on perustettu 1997. Liiketoimintakaupan jälkeen yhtiössä työskentelee 13 henkeä. PumTek Oy on erikoistunut pumppujen ja pumppaamoiden kokonaisvaltaiseen huolto-, korjaus- ja asennuspalveluun. Yhtiön asiakaskuntaa ovat kaikki talo- ja kiinteistöyhtiöt, kuntien vesihuoltolaitokset sekä teollisuus- ja kaukolämpölaitokset.

PumTek pitää aina huolen palvelun laadusta ja kilpailukyvystä. Näin päästään pysyviin pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin. www.pumtek.fi

Avainsanat: