Ajattele itsesi terveeksi

Ulvi Wirénin teos Kehon viisaus ja mielen voima – Ajatusten avulla terveeksi opettaa, kuinka mahtava voimavara ajatus on. Ajatuksella voi sairastuttaa itsensä, mutta sen voimalla voi myös parantua. Sekä sairastuminen että parantuminen lähtevät omasta sisimmästämme.

Kirja käsittelee ajatusten vaikutusta fyysiseen terveyteen sekä kehon eri osissa ilmenevien vaivojen yhteyttä mieleen. Jokainen voi oppia tunnistamaan negatiiviset ajattelumallit ja päästä niistä eroon. On myös hyvä huomata, kuinka helposti ajattelemme terveysongelmien johtuvan lähinnä työstä ja jätämme samalla huomioimatta yksityiselämän kipupisteet, vaikka useimmille meistä perhe, koti ja ihmissuhteet ovat työtä tärkeämpiä. Avain parantumiseen löytyy mielestämme. Kehon viisaus ja mielen voima -oppaassa on mukana esimerkkitapauksia ja se sopii erityisesti vaihtoehtoisista ja kokonaisvaltaisista terveydenhoitomenetelmistä kiinnostuneille.

”Kirjani tärkein viesti on, että sairauksien ja vaivojen perimmäiset syyt piilevät mielessä eikä kehossa. Siitä johtuen sairauksia ei voi lopullisesti parantaa hoitamalla vain kehoa, kuten yritetään tehdä lääketieteellisissä hoidoissa ja usein luontaishoidoissakin”, Ulvi Wirén toteaa.

”Sairauksia voidaan lopullisesti parantaa vain muuttamalla niiden taustalla olevia virheellisiä ajatusmalleja. Tähän liittyy toinen tärkeä viesti: lopulta vain ihminen itse voi parantaa itsensä; kaikki ulkopuolelta tulevat hoidot auttavat vain tilapäisesti. Olen pyrkinyt selittämään mielen ja kehon yhteyttä helposti ymmärrettävällä tavalla, ja jokaisen on helppo löytää omaa ongelmaansa koskevaa tietoa. Kirjassa on myös aiheeseen liittyviä esimerkkitapauksia”, kirjailija vielä taustoittaa.

Ulvi Wirén
Ulvi Wirén on syntynyt Tartossa, Virossa. Hän valmistui lääketieteen lisensiaatiksi Tarton yliopistosta ja on asunut Suomessa vuodesta 1998. Wirén on kiinnostunut kielten yhtäläisyyksistä ja luontaishoidosta. Hän on kirjoittanut aiemmin sanakirjoja sekä Koko kehon vyöhyketerapia -teoksen. Wirén toimii refleksologina ja hierontaterapeuttina Helsingissä.

Ulvi Wirén: Kehon viisaus ja mielen voima – Ajatusten avulla terveeksi

Karoliina Timonen, tiedottaja, p. 040 591 6532, karoliina.timonen@gummerus.fi