Elinvoimaa ja kauneutta detoxista

Detoksifikaatio eli detox on kehon puhdistuselinten luonnollinen prosessi, jolla vieras- ja haitta-aineet poistuvat elimistöstä. Detox – Puhdista kehosi haitta-aineista (Gummerus) -kirja kertoo perusasiat detoxista ja sen käytöstä terveyden- ja kauneudenhoitomenetelmänä. Kirjan detox-ohjelmien avulla aineenvaihdunta ja ruoansulatus vilkastuvat, hormonitoiminta tasapainottuu, ulkonäkö kaunistuu, olo virkistyy ja elimistö voi palautua lähelle sen luonnollista, optimaalista toimintaa. Samalla pääsee eroon epäterveellisistä elämäntavoista ja ruoan himoista.

Ihmisen normaaliin aineenvaihduntaan kuulumattomia haitta-aineita kertyy elimistöön ihon, hengityksen ja suoliston kautta. Myös keho itse tuottaa kuona-aineita erilaisten aineenvaihduntaprosessien sivutuotteena. Detox-kirja neuvoo puhdistamaan kehoa kokonaisvaltaisesti sekä ruokavalion että ulkoisten puhdistavien hoitojen avulla ja kannustaa kuuntelemaan sen viestimiä tarpeita. Kalorien laskemisen sijaan ruokavalinnoissa kannattaa keskittyä puhtauteen ja laadukkuuteen. Elimistön puhdistumista tuetaan oikeanlaisen ja oikein ajoitetun liikunnan, saunomisen, hierontojen ja vartalohoitojen avulla.

Kaikissa kirjan kolmessa detox-ohjelmassa suositaan luomuruoka-aineita, villikasveja, kotimaisia ja eksoottisia superruokia sekä ravintotiivistä ruokaa. Keholle annetaan myös lepoloma minipaaston muodossa, lempeää liikuntaa, lepoa ja puhdistumista edistäviä vartalohoitoja. Detox-kirja kertoo, miten ja millaisessa rytmissä kannattaa syödä sekä mitä ruoka-aineyhdistelmiä on hyvä suosia ja mitä välttää. Mukana on reseptejä niin detox-shottien, smoothieitten, aamu- ja välipalojen sekä pääruokien ja leivonnaisten valmistamiseen.

Hanna Skyttä
Hanna Skyttä on naturopaattisen ravitsemuksen ja detoxin asiantuntija ja toimittaja. Hän on julkaissut kymmeniä artikkeleita suomalaisissa ja kansainvälisissä lehdissä, toiminut asiantuntijana radiossa sekä konsultoinut huippukokkeja ruuan terveysvaikutuksista ja superfoodista. Hän on suosittu hyvinvointikurssien ohjaaja ja ravintovalmentaja.

Detox – Puhdista kehosi haitta-aineista
Ovh. 33,50 €

Eeva Herrainsilta, viestintäkoordinaattori, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Gummerus toimii edelleen suomalaisena perheyhtiönä, jonka omistajat ja henkilökunta kunnioittavat Kaarle Jaakon alkuperäistä liikeideaa "huviksi ja hyödyksi". Julkaisemme kotimaista ja suomennettua kaunokirjallisuutta, lasten- ja nuortenkirjallisuutta sekä tieto- ja harrastekirjoja. Kustannusohjelmaamme kuuluvat myös sanakirjat ja kielten kirjat sekä digitaaliset- ja mobiilituotteet. www.gummerus.fi