Gummeruksen Keltaiset sanakirjat nyt myös kännykkään

Gummeruksen Keltaiset sanakirjat on nyt saatavana myös helppokäyttöisinä mobiiliversioina Nokian matkapuhelimiin. Tämän vuoden aikana tuettujen puhelinten valikoima tulee laajenemaan. Keltaiset mobiilisanakirjat ovat monipuolisia, kaksisuuntaisia sanakirjoja. Sarjaan kuluu seitsemän kieltä: englanti, ruotsi, espanja, ranska, italia, venäjä ja viro. Latauskortteja myyvät hyvin varustetut kirjakaupat ja verkkokaupat.

Suomi-englanti-suomi-mobiilisanakirja sisältää yhteensä yli 120 000 hakusanaa. Laajuutensa ansiosta se palvelee monipuolisesti sekä perustason kielenoppijaa että edistynyttä kielenkäyttäjää. Kattavan yleiskielen sanaston lisäksi sanakirja sisältää paljon sanontoja, fraaseja ja arkikielen ilmauksia. Lisäksi siinä on runsaasti eri erikoisalojen sanastoa, muun muassa biologian, lääketieteen ja tekniikan aloilta. Muut Keltaiset mobiilisanakirjat on suunniteltu perustason kielenkäyttäjän tai -opiskelijan tarpeisiin. Hakusanoja on kielestä riippuen yhteensä noin 26 000–80 000.

Kaikki Keltaiset mobiilisanakirjat sisältävät yleiskielen sanojen ohella erikoissanastoa esimerkiksi tieteen, taiteen ja urheilun aloilta, ajankohtaisista harrasteista, terveydenhoidosta, koulutuksesta sekä yhteiskunnasta. Lisäksi niissä on runsaasti käyttöesimerkkejä, ääntämisohjeet sekä tärkeää kielioppitietoa. Mobiilisanakirjat kulkevat kätevästi mukana niin opiskelussa kuin ulkomaanmatkoillakin. Sanakirja vie puhelimesta tilaa vain 1,4–8,4 megatavun verran eli suunnilleen yhtä paljon kuin keskiverto musiikkitiedosto.

Tarkempaa tietoa mobiilisanakirjojen soveltuvuudesta eri puhelinmalleihin, tilauksesta, käyttöehdoista ja tuotetuesta on osoitteessa: http://www.keltaisetsanakirjat.fi/

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt
Eeva Herrainsilta, viestintäkoordinaattori, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Gummerus toimii edelleen suomalaisena perheyhtiönä, jonka omistajat ja henkilökunta kunnioittavat Kaarle Jaakon alkuperäistä liikeideaa "huviksi ja hyödyksi". Julkaisemme kotimaista ja suomennettua kaunokirjallisuutta, lasten- ja nuortenkirjallisuutta sekä tieto- ja harrastekirjoja. Kustannusohjelmaamme kuuluvat myös sanakirjat ja kielten kirjat sekä digitaaliset- ja mobiilituotteet. www.gummerus.fi