• Gummerus/

Gummeruksen suomennetun kaunokirjallisuuden kustannuspäälliköksi on nimitetty Niko Aula

BA Niko Aula on nimitetty Gummeruksen suomennetun kaunokirjallisuuden kustannuspäälliköksi 1.12.2010 alkaen. Aula seuraa tehtävässä Henrikki Timgreniä, joka siirtyi Gummeruksen kustannusjohtajaksi 1.10.2010.

Ennen Gummerukselle siirtymistään Aula on työskennellyt 19 vuotta perustamansa Loki-kirjojen toimitusjohtajana ja kustantajana.

Niko Aulalla on ainutlaatuinen tausta kirjankustantajana ja hän on tehnyt hienoa työtä Loki-kirjojen kanssa. Aulan yrittäjäkokemus sekä laajat kansainväliset ja kotimaiset kontaktiverkostot antavat hänelle erinomaiset lähtökohdat luotsata Gummeruksen suomennetun kaunokirjallisuuden menestyksekästä ohjelmaa”, kustannusjohtaja Henrikki Timgren toteaa.

Kirja-ala, niin kuin koko mediakenttä, elää voimakkaassa murroksessa, ja uskon että tämä tarjoaa uusia mahdollisuuksia tarkoin valituille ja huolella tehdyille sisällöille. Gummeruksella on laaja ja monipuolinen tuotanto, ja olen iloinen päästessäni luotsaamaan sitä tulevaisuuteen”, sanoo Niko Aula.

Lisätietoja:
Henrikki Timgren, kustannusjohtaja, puh. 044 3210666, henrikki.timgren@gummerus.fi
Niko Aula, puh. 0400 940 281