Henrikki Timgrenistä Gummeruksen uusi yleisen kirjallisuuden kustannusjohtaja

VTM Henrikki Timgren on nimitetty Gummerus Kustannus Oy:n yleisen kirjallisuuden kustannusjohtajaksi. Hänen vastuualueensa kattaa kotimaisen ja suomennetun kaunokirjallisuuden, tietokirjallisuuden sekä lasten- ja nuortenkirjat.  Timgren toimi aikaisemmin Gummeruksen suomennetun kaunokirjallisuuden kustannuspäällikkönä.

Samalla nykyinen tietokirjojen kustannusjohtaja Risto Väisänen siirtyy kehityspäälliköksi Gummerus Oy:n palvelukseen. Hänen vastuulleen tulee yrityksen toimintojen kehittäminen ja uusien liiketoimintamahdollisuuksien tunnistaminen.

”Näiden nimitysten tavoitteena on varmistaa perinteikkään kustannustoiminnan jatkuvuus ja ylläpitää Gummeruksen mainetta laadukkaana kustantamona. Kustannusala on historiallisessa murroksessa, joten myös meidän on katsottava tiukasti tulevaisuuteen, jotta voimme jatkossakin kustantaa mielekkäitä sisältöjä uusille lukijasukupolville”, toimitusjohtaja Ilkka Kylmälä kertoo.

”Henrikki Timgren on paras mahdollinen valinta yleisen kirjallisuuden kustannusjohtajan tehtävään. Saamme kustannusjohtajaksemme erittäin älykkään, kirjallisesti kunnianhimoisen ja hyvin verkottuneen henkilön. Hänellä on vankka näkemys nykypäivän kustantamisesta ja kyky kehittää toimintaamme”, Kylmälä sanoo.

”Kustannusjohtajana tehtäväni on mahdollistaa toimitusten onnistuminen omassa työssään, jotta voimme tarjota lukijoille entistä mielenkiintoisempia ja laadukkaampia teoksia.  Sisältöjen vaaliminen ja kehittäminen on ensisijainen tehtävämme, sillä kustantamo on yhtä vahva kuin kirjailijansa ja kirjansa”, Henrikki Timgren linjaa tulevaa tehtäväänsä.

Risto Väisänen puolestaan on kokenut kustannusalan ammattilainen. Perinteinen kustantaminen nykyisessä muodossaan jatkuu pitkään ja sen toimintamallit ja -prosessit ovat elintärkeitä myös tulevassa digitalisoituvassa kustannusmaailmassa. Väisäsen myötä saamme konserniin osaamista, jonka avulla näitä toimintoja ja tapoja eri tytäryhtiöiden välillä voidaan yhtenäistää”, Ilkka Kylmälä jatkaa.

”Minulla on pitkä kokemus kustannusalalta ja nyt kehityspäällikkönä pääsen valjastamaan oman ammattitaitoni koko Gummerus-konsernin käyttöön”, Risto Väisänen toteaa.

Nimitykset astuvat voimaan 1.10.2010 alkaen.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Ilkka Kylmälä