How to Marry a Finnish Girl -kirja kertoo kaiken Suomesta ja suomalaisista

Miksi suomalaiset naiset pitävät ulkomaalaisista miehistä? Mikä pilaa tunnelman kesämökillä? Onko Hesburger parempi kuin McDonalds? Oliko Mannerheim homo? Phil Schwarzmannin englanninkielinen kirja How to Marry a Finnish Girl (Gummerus) antaa suorasukaiset ja häpeilemättömän hauskat vastukset kaikkiin ulkomaalaista Suomessa askarruttaviin kysymyksiin.

How to Marry a Finnish Girl antaa vinkkejä kielen opiskeluun, auttaa asuinpaikan valinnassa ja neuvoo kuinka välttää pahimmat sudenkuopat työhaastattelussa. Phil Schwarzmann kertoo Suomesta sen, mitä suomalaiset itse eivät ulkomaalaiselle kerro. Hän ei epäröi tarttua arkoihinkaan aiheisiin kuten alkoholikulttuuriin, suomenruotsalaisiin tai poliittisiin puolueisiin.

”What’s your favorite Finnish restaurant outside Finland? Can’t name one? Don’t worry, no one can, there aren’t any. Finnish cuisine doesn’t really exist. Sure there are some specialties you won’t find elsewhere in the world but these were created out of necessity or durability, rather than taste. Fish baked into a loaf a bread isn’t particularly appetizing, but it does keep for a long time.”

Phil Schwarzman on itsekin muuttanut tyttöystävän perässä Suomeen. Hän kirjoitti kirjan How to Marry a Finnish Girl, mutta ei ole, eikä ole koskaan ollut itse naimisissa. Kirjailijan kotisivut ovat osoitteessa: www.philschwarzmann.com.

How to Marry a Finnish Girl on herättänyt kiinnostusta jo ennen ilmestymistään. Lue lisää osoitteessa: www.howtomarryafinnishgirl.com.

Phil Schwarzmann
Baltimoresta lähtöisin oleva Phil Schwarzmann (s. 1979) päätyi Suomeen ja Nokian palvelukseen suomalaisen tyttöystävänsä johdatuksella. Työnsä ohessa hän kirjoittaa blogia Suomesta ja esiintyy stand up -koomikkona.

How to Marry a Finnish Girl – Everything You Want to Know About Finland That Finns Won’t Tell You

Eeva Herrainsilta, viestintäkoordinaattori, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi