• Gummerus/

Kiersten Whiten nuortenromaani Paranormaali on rakkaustarina, joka vilisee vampyyreja, keijuja ja ihmissusia

Yhdysvaltalainen Kiersten White nousi esikoisteoksellaan Paranormaali (Gummerus) suoraan New York Timesin bestseller-listalle. Kahden nuoren rakkaustarina on täynnä jännitystä, paranormaaleja olentoja ja lämmintä huumoria. Kirjasta on ostettu elokuvaoptio ja sen käännösoikeudet on myyty yhteentoista maahan.

Kuusitoistavuotias Evie on aina pitänyt itseään ihan tavallisena nuorena. Hän rakastaa shoppailua, rentoutuu katsomalla TV-sarjoja, ripustaa suosikkibändiensä ja -elokuviensa julisteita seinälleen ja haluaa joskus enemmän kuin mitään muuta koko maailmassa päästä treffeille. Hieman tavallisuudesta poiketen hänen ex-poikaystävänsä on keiju, hän on kovaa vauhtia retkahtamassa muodonmuuttajaan ja on kenties ainoa ihminen, joka näkee paranormaalien olentojen lumouksen läpi. Evien työhön Kansainvälisessä paranormaalien hallintavirastossa kuuluu muun muassa keijupoluilla kävelyä ja vampyyrien sekä ihmissusien neutralointia ihmisille vaarattomiksi. Jostain syystä olentoja alkaa kuolla ja käy ilmeiseksi, että Eviellä on oma roolinsa tapahtumien keskipisteessä kun kaikkia paranormaaleja olentoja kuolemalla uhkaavat muinaiset ennustukset alkavat toteutua. Se siitä normaalista elämästä.

Kirjasta sanottua:

”Esikoiskirjailija White kirjoittaa kuin ammattilainen”
– Publishers weekly

”Nopeatempoinen ja viihdyttävä esikoinen. Vuoroin hauska, vuoroin surullinen, mutta ei koskaan siirappinen”
– Booklist

”Erinomaista, romanttista viihdettä”
-– Kirkus

Kiersten White
Kiersten White asuu San Diegossa, Kaliforniassa meren rannalla aviomiehensä ja kahden pienen lapsensa kanssa. Hänen tavattoman normaali elämänsä sai hänet kiinnostumaan sellaisista paranormaaleista asioista kuten vampyyrit, keijut ja populaarikulttuuri.

Kiersten White, Paranormaali
alkuteos Paranormalcy
suomentanut Terhi Leskinen

Lisätietoja