Lehdistötiedote: Kansa valitsi ilmeen uudelleen julkaistavalle Iijoki-sarjalle

Gummerus järjesti ajalla 15.5.–8.6.2014 suuren Päätalo-kansanäänestyksen, jossa lukijat saivat päättää Kalle Päätalon Iijoki-sarjan ulkoasusta. Voittajaksi kolmen kansivaihtoehdon joukosta selviytyi ylivoimaisesti Laura Noposen suunnittelema valokuvakansi, joka sai 60 % äänistä.

Gummerus julkaisee sarjan kaksi ensimmäistä osaa Huonemiehen poika ja Tammettu virta painettuina pitkän tauon jälkeen uudella, lukijoiden valitsemalla kansiasulla syyskuussa 2014. Elisa Kirja -palvelusta nämä osat ovat nyt saatavilla yksinoikeudella sähkökirjoina.

Kalle Päätalo on noussut tänä keväänä kirjallisten keskustelujen suosikkiaiheeksi, ja monet lukupiirit, bloggarit, toimittajat sekä lukijat ovat jääneet Iijoki-koukkuun. Peräti 1034 kilpailusta kiinnostunutta antoi äänensä Päätalo-kansanäänestyksessä.

Miehiä äänestäneistä oli 40 % ja naisia 60 %. Naisten ja miesten mielipiteissä ei ollut merkittäviä eroja. Myöskään eri ikäryhmien mielipiteet eivät eronneet toisistaan.

Lisätietoja ja kuvapyynnöt
Kati Turpeinen, tiedottaja, p. 044 349 7790, kati.turpeinen@gummerus.fi