Lehdistötiedote: Parempaa vointia ilman lääkkeitä

Frédéric Saldmann kertoo menestysteoksessaan Terve järki on paras lääke (Gummerus) ymmärrettävästi, kuinka ehkäistä ja hoitaa sairauksia ilman lääkkeitä. Hän opastaa hoitamaan pelkkien seurausten lisäksi myös niiden syitä. Teos on ollut kotimaassaan Ranskassa ilmiömäinen bestseller, ja sen oikeudet on myyty kymmeniin maihin.

Miksi suklaa, sahrami tai munanvalkuainen auttavat painonhallinnassa? Miten kannattaa nukkua? Miksi paasto ja suukottelu tekevät hyvää? Olemmeko jo liian hygieenisiä? Ovatko perinteinen ja niin sanottu uskomuslääketiede aina ristiriidassa keskenään?

Saldmann antaa käytännön ohjeita muun muassa unettomuuden, ruoansulatusvaikeuksien, tarttuvien tautien, ylipainon, stressin ja muistihäiriöiden ehkäisyyn. Hän vastustaa turhia antibioottikuureja ja muuta liiallista lääkitsemistä ja sen sijaan opastaa, kuinka kehon omat suojamekanismit saa aktivoitua omaksumalla oikean ruokavalion ja onnellisuutta edistävät elämäntavat. Teoksen taustalla on paljon tutkimustietoa ja kansainvälisesti tunnustetun ammattilääkärin ja tutkijan kokemus.

"Asiantunteva ja käytännöllinen kirja, joka auttaa hyödyntämään aivojen ja kehon voimavaroja parhaalla mahdollisella tavalla."
– Santé Magazine

Frédéric Saldmann
Frédéric Saldmann (s. 1953) on Pariisissa syntynyt lääkäri. Hän on erikoistunut ravitsemustieteeseen ja sydäntauteihin. Tohtori Saldmann on mestari kertomaan terveysaiheista yleistajuisesti ja asiantuntevasti. Terve järki on paras lääke on hänen ensimmäinen suomeksi julkaistu teoksensa.

Frédéric Saldmann: Terve järki on paras lääke
Le meilleur médicament, c'est vous!
suomentanut Pirjo Thorel

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt
Eeva Herrainsilta, tiedottaja, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi