Mikko Merosesta Gummerus Kustannuksen uusi toimitusjohtaja

Gummerus Kustannus Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on 1.5.2011 alkaen nimitetty ekonomi Mikko Meronen. Kustannuksen nykyinen toimitusjohtaja Ilkka Kylmälä jatkaa Gummerus-konsernin toimitusjohtajana. Gummerus Kustannus Oy:n varatoimitusjohtajaksi on 1.5.2011 alkaen nimitetty kustannusjohtaja, VTM Henrikki Timgren. Yrityksen viestintä- ja markkinointijohtajaksi on 4.3.2011 alkaen nimitetty fil. yo. Katja Leino ja graafisen osaston päägraafikoksi BA Jenni Noponen.

Gummerus Kustannus Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty yhtiön varatoimitusjohtaja Mikko Meronen. Meronen on työskennellyt yrityksen palveluksessa useissa eri tehtävissä vuodesta 1981. Varatoimitusjohtajana hän on vastannut muun muassa myynnistä, markkinoinnista ja viestinnästä.

On hienoa päästä luotsaamaan minulle tärkeää ja pitkäaikaista työnantajaa tulevina vuosina. Monet asiat kustantamisen kentässä ovat muuttumassa mutta meidän tärkein tehtävämme on jatkossakin tuottaa elämyksellisiä ja hyödyllisiä lukusisältöjä suomalaisille. ’Huviksi ja hyödyksi Suomen kyläläisille’ oli perustajamme Kaarle Jaakko Gummeruksen tunnuslause jo vuonna 1872, mikä sopii hyvin tähänkin päivään ”, Mikko Meronen sanoo.

Mikko Merosen nimitys uudeksi toimitusjohtajaksi on luonteva ja helppo, sillä Mikko on tehnyt erinomaista työtä myynti- ja markkinointijohtajana. Hänellä on pitkäaikainen ja vankka kokemus kirja-alasta ja Gummeruksesta yrityksenä.  Mikon myötä saamme Gummerus Kustannukselle toimitusjohtajan, joka keskittyy yksinomaan kustannusliiketoiminnan johtamiseen. Merosen varamiehenä toimii jatkossa kustannusjohtaja Henrikki Timgren”, nykyinen toimitusjohtaja Ilkka Kylmälä kertoo.

Yrityksen viestintä- ja markkinointijohtajaksi on nimitetty 4.3.2011 alkaen fil. yo. Katja Leino. Leino on työskennellyt Gummeruksessa viime keväästä ja hoitanut viestintäpäällikön tehtäviä. Ennen Gummerusta Leino on toiminut muun muassa asiakkuusjohtajana viestintätoimisto Hill & Knowltonissa sekä vastannut digitaalisesta viestinnästä Marimekko Oyj:ssä.

Gummerus on upea brändi ja on hienoa päästä kehittämään sitä edelleen. Gummerus tekee sekä laadullisesti että kaupallisesti kunnianhimoista kustannusohjelmaa, mikä on hedelmällinen lähtökohta myös markkinointiviestinnälle. Tavoitteena on integroida markkinointia ja viestintää kiinteämmin toisiinsa, jotta voimme omalta osaltamme reagoida ketterästi alan murrokseen ja markkinoiden muutoksiin”, Katja Leino sanoo.

Päägraafikoksi on nimitetty 4.3.2011 alkaen BA Jenni Noponen. Hän on työskennellyt Gummeruksessa graafisena suunnittelijana vuodesta 2005 alkaen.

Jenni Noponen on ollut käynnistämässä Gummeruksen graafista osastoa ja on nopeasti luonut meille kilpailukykyisen ja korkeatasoisen graafisen ilmeen, sisältäen kirjojen sisä- ja ulkoasun sekä yritysgrafiikan. Tästä osoituksena on myös useat tunnustukset alan kilpailuissa”, Mikko Meronen toteaa.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Ilkka Kylmälä