Miksi suurin osa laihduttajista epäonnistuu?

Kuinka päästä laihduttajien joukosta laihtujien joukkoon? Varpu Tavin Teholaihtuminen – Hyppynarukuuri ja 100 muuta konstia (Gummerus) kerää kokoon onnistuneen laihtujan neuvot ruokavaliosuuntauksista riippumatta. Kirjassa on myös ohjeet hyppynarukuuriin eli neljän viikon tehostarttiin, joka on tehokas aloitus elämänmuutokseen.

Varpu Tavi on koonnut kirjaansa perusasiat laihtumisesta: miten kannattaa aloittaa, millaisilla arjen konsteilla paino alkaa pudota ja mitä tehdä kun painonlasku jumittaa. Tavi kannustaa yhdistelemään kirjan konsteista oman painonpudotuksen työkalupakin. ”Mikä laihduttaa yhtä ei välttämättä laihduta toista”, hän toteaa. Jokaisen laihtumista tavoittelevan olisi kuitenkin syytä opetella tunnistamaan oikea nälkä ja tunnenälkä, lukemaan pakkausselosteet, tekemään kunnolliset eväät ja nukkumaan riittävästi.

Naruhyppely on edullista ja helppoa. Aloittaa voi vaikka pyykkinarunpätkällä.  ”Naruhyppely kohentaa yleiskuntoa, vahvistaa sydämen ja verenkierron toimintaa, parantaa imunestekiertoa jaloissa, kehittää alaselän kuntoa – ja mikä laihduttajalle tärkeää: se myös kuluttaa paljon energiaa”, Varpu Tavi summaa. Hänen mukaansa hyppynaru on myös demokraattinen ja seksikäs treeniväline. Demokraattinen siksi, että se on kaikkien hankittavissa, ja seksikäs, koska se parantaa kehon hallintaa ja naisilla lantionpohjan lihaksia.

Varpu Tavi
Varpu Tavi (1957) on filosofian maisteri, tietokirjailija ja bloggaaja. Hän on kirjoittanut useita kirjoja hiilihydraattitietoisesta ruokavaliosta, hormonitasapainosta, luonnollisesta kauneudenhoidosta ja laihduttamisesta.

Teholaihtuminen – Hyppynarukuuri ja 100 muuta konstia
Ovh. 23,72 €

Eeva Herrainsilta, viestintäkoordinaattori, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Gummerus toimii edelleen suomalaisena perheyhtiönä, jonka omistajat ja henkilökunta kunnioittavat Kaarle Jaakon alkuperäistä liikeideaa "huviksi ja hyödyksi". Julkaisemme kotimaista ja suomennettua kaunokirjallisuutta, lasten- ja nuortenkirjallisuutta sekä tieto- ja harrastekirjoja. Kustannusohjelmaamme kuuluvat myös sanakirjat ja kielten kirjat sekä digitaaliset- ja mobiilituotteet. www.gummerus.fi