Nuortenromaani Gladiaattori vie lukijat seikkailuun antiikin Roomaan

Gladiaattori – Taistelu vapaudesta (Gummerus) on Simon Scarrowin uuden nuorille suunnatun historiallisen seikkailusarjan avausteos. Kirjan tapahtumat sijoittuvat Rooman valtakuntaan vuonna 61 ennen ajanlaskumme alkua. Kirja nousi heti ilmestymisviikollaan Britannian bestseller-listalle.

Nuoren Marcus Cornelius Primuksen elämä muuttuu ankaran kurinalaiseksi hänen aloittaessaan huipputaistelijaksi tähtäävän koulutuksen gladiaattorikoulussa. Marcus ei voi unohtaa menneisyyttään: hänen isänsä on murhattu ja äitinsä siepattu ja myyty orjaksi. Marcus janoaa kostoa ja on päättänyt etsiä käsiinsä isänsä entisen komentajan, Pompeius Suuren, pyytääkseen apua ja pelastaakseen äitinsä. Tietämättään hän kuitenkin kantaa hengenvaarallista salaisuutta. Jos roomalaiset saavat sen selville, pakotietä ei ole.

Simon Scarrow on kerännyt maailmalla suurta suosiota historiallisille faktoille uskollisilla romaaneillaan. Scarrow kiinnostui historiasta koulussa; rakkaus antiikin maailmaan sai alkunsa latinan ja historian tunneilla. Gladiaattori – Taistelu vapaudesta on hänen ensimmäinen nuortenromaaninsa.

Kirjailija
Simon Scarrow syntyi Afrikassa ja on asunut muun muassa Bahamalla ja Hong Kongissa ennen asettumistaan Britanniaan. Hän on aina ollut kiinnostunut kirjoittamisesta ja irtisanoutui opettajantyöstään voidakseen keskittyä historiallisten romaanien kirjoittamiseen.

Simon Scarrow, Gladiaattori – Taistelu vapaudesta
alkuteos Gladiator – Fight for Freedom
suomentanut Pekka Tuomisto

Lisätietoja