Tv:stä tuttu kondiittorimestari Jenni Höijer paljastaa sokerileipurin salaisuudet

Sokerileipurin salaisuudet (Gummerus) vie kotileipurin askeleen lähemmäs ammattikondiittorin tasoa. Kondiittorimestari ja -opettaja, cake designer Jenni Höijer on kerännyt kirjaan rakkaimmat reseptinsä. Taidokkaat kakut, mehevät piiraat, hurmaavat leivokset ja suloiset pikkuleivät syntyvät ammattilaisen vinkein kotikeittiössäkin. Useimmista resepteistä on kirjassa sekä haastava että helppotekoisempi versio.

Miten suklaa temperoidaan? Mitä eroa on marsipaanilla ja mantelimassalla? Kuinka syntyy täydellinen italialainen marenki? Millainen tarina on Jennin uran lähtölaukauksen, lemmenliekki-kakun takana?

Sokerileipurin salaisuudet kertoo, millaisilla työvälineillä ja raaka-aineilla onnistut. Selkeillä ohjeilla ja tekniikkaosion havainnollisilla kuvasarjoilla aloittelijakin pääsee vauhtiin. Kirjaan koottuja peruspohjia, -täytteitä ja -kuorrutuksia yhdistelemällä kotileipuri voi päästää luovuutensa valloilleen ja luoda omat klassikkonsa. ”Toivon, että ammattilaisen kokemus ja neuvot tuovat kotikeittiöösi innostavia ideoita, rohkeutta kokeilla ja varmuutta, jolla onnistut”, Jenni Höijer toteaa. Leipomotunnelmaan vievät kuvat ovat Mikaela Holmbergin käsialaa.

Jenni Höijer
Kondiittorimestari ja -opettaja Jenni Höijer luotsaa omaa konditoria- ja leipomotuotteita valmistavaa yritystä Sokerileipuri Suomista. Hän on tullut tutuksi koko leipovalle Suomelle useista tv-ohjelmista. Jenni on nähty muun muassa aamu-tv:n leipurina ja maaliskuun lopulla huipentuvan Suomen paras leipomo -sarjan tuomarina.

Jenni Höijer ja Hanna Löfgren: Sokerileipurin salaisuudet

Eeva Herrainsilta, tiedottaja, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi