Valehtelevat viettelijät kirja- ja TV-sarja nyt myös Suomeen

Yhdysvalloissa todellisen menestyksen saavuttanut nuorten naisten kirjasarja Valehtelevat viettelijät (Gummerus) on koukuttava yhdistelmä juonittelua, jännitystä ja ihmissuhdedraamaa. Sarjan käännösoikeudet on myyty 28:n maahan, ja kirjoja on ostettu maailmanlaajuisesti miljoonia kappaleita. Kirjojen pohjalta tehty TV-sarja alkaa Subilla 14.5. Romaanisarjan ensimmäinen osa Kaivattu on juuri ilmestynyt suomeksi.

Huippusuosittu Valehtelevat viettelijät avaa ikkunan kauniiden ja menestyneiden amerikkalaisnuorten elämään. High School -maailmaan sijoittuvan sarjan neljästä erilaisesta päähenkilöstä jokainen nuori nainen löytää itselleen samastumiskohteen.

Hän oli täydellinen. Kaunis, nokkela, fiksu. Suosittu. Pojat halusivat pussata Alisonia, ja tytöt – jopa heitä vanhemmat – halusivat olla Alisoneita. Kun siis Ali ensimmäisen kerran nauroi Arian vitsille, kysyi Emilyltä jotain uimisesta, kehui Hannan hametta tai mainitsi, että Spencerin käsiala oli älyttömän paljon nätimpää kuin hänen, he kaikki olivat... myytyjä. Ennen Alia tytöt olivat tunteneet olevansa kuin prässättyjä korkeavyötäröisiä farkkuja, joita äidit käyttivät – kömpelöitä ja silmiinpistäviä väärällä tavalla – mutta Ali sai heidät tuntemaan itsensä täydellisesti istuviksi Stella McCartneyiksi, joihin kenelläkään ei ollut varaa. Nyt yli vuotta myöhemmin seiskaluokan viimeisenä päivänä he eivät olleet pelkkiä parhaita kavereita vaan Rosewood Dayn kermaa. […] Alin mukaan salaisuudet sitoivat viisikon yhteen ikuisiksi ajoiksi. Jos se oli totta, he olisivat ystäviä elämänsä loppuun asti."

Ystäväporukan johtaja, kuvankaunis Alison katoaa mystisesti kesken tyttöjenillan. Alkujärkytyksestä päästyään Spencer, Arian, Emily ja Hanna jatkavat elämäänsä jopa helpottuneina, sillä Alison tiesi nelikosta salaisuuksia, jotka eivät kestä päivänvaloa. Kolme vuotta myöhemmin tytöt alkavat saada salaperäiseltä A:lta viestejä, jotka uhkaavat paljastaa heidän synkät salaisuutensa. He alkavat epäillä, voiko viestien takana olla Alison, jonka kukaan ei enää uskonut olevan elossa…

Sara Shepard
Sara Shepard on kirjoittanut niin kauan kuin vain muistaa, vaikka lapsena hän halusikin vaihtelevasti LEGO-suunnittelijaksi, muotilehden päätoimittajaksi ja elokuvaohjaajaksi. Valehtelevat viettelijät perustuu erittäin löyhästi hänen omiin kokemuksiinsa.

Sara Shepard, Valehtelevat viettelijät – Kaivattu
alkuteos Pretty Little Liars
suomentanut Paula Takio

Gummerus toimii edelleen suomalaisena perheyhtiönä, jonka omistajat ja henkilökunta kunnioittavat Kaarle Jaakon alkuperäistä liikeideaa "huviksi ja hyödyksi". Julkaisemme kotimaista ja suomennettua kaunokirjallisuutta, lasten- ja nuortenkirjallisuutta sekä tieto- ja harrastekirjoja. Kustannusohjelmaamme kuuluvat myös sanakirjat ja kielten kirjat sekä digitaaliset- ja mobiilituotteet. www.gummerus.fi