Lehdistötiedote 17. maaliskuuta 2010

SafePay Gen II Gunnebon osastolla 5b 6, 17 maaliskuuta klo 10 (EasyFairs/myymälä -tapahtumassa)

Gunnebo julkistaa toisen sukupolven SafePay™ -ratkaisun - nopeus, turvallisuus ja käyttäjäystävällisyys SafePay™ on Gunnebon myymäläratkaisu, joka mahdollistaa suljetun ja automatisoidun käteisrahan käsittelyn. Gunnebo julkistaa järjestelmän toisen sukupolven version EasyFairs/myymälä -tapahtumassa Helsingin messukeskuksessa. Rahat eivät missään vaiheessa ole henkilöstön tai ulkopuolisten ulottuvilla, mikä poistaa ryöstön riskin ja käteishävikin. Seteleiden ja kolikoiden kierrätys järjestelmässä mahdollistaa tehokkaan käteisen hallinnan ja kassaerot poistuvat kokonaan. ”Käteisrahan kierrätys on yleistynyt pankkisektorilla 2000- luvulla voimakkaasti, ja nyt sama kehitys on tapahtumassa vähittäiskaupassa. Kun raha palautuu asiakkaalle takaisin kiertoon vaihtorahana, tarve rahojen laskemiseen ja siirtämiseen myymälässä ja sen ulkopuolella vähenee oleellisesti. Tämä taas vähentää merkittävästi rahan käsittelyyn kohdistuvaa työtä ja kustannuksia,” kertoo Päivi Laaksomies, käteisratkaisut-yksikön myyntijohtaja Gunnebo Nordic Oy:stä. ” Uusi SafePay™ on kehittynyt sekä ulkoisesti että sisäisesti. Merkittävin uudistus on, että se mahdollistaa rahan kierrätyksen kassapisteiden välillä. Esimerkiksi, jos käteinen loppuu palautuspisteestä, sitä voidaan täydentää joltain kassalinjaston kassalta. Kolikko- ja setelitysiköiden kapasiteettia on myös lisätty, mikä säästää aikaa ja mahdollistaa entistä harvemmat ja joustavammat täydennys- ja tyhjennysvälit,” sanoo Tobias Gunnesson, Product Line Manager SafePay™. SafePay ™ on uudistunut sekä sisäisesti että ulkoisesti. Muotoilu on entistä ergonomisempi ja tyylikkäämpi. Uusia ominaisuuksia ovat automaattinen kolikkotukosten selvittäminen, nopeampi maksaminen ja käyttäjäystävällisempi näyttö. Kolikkokuppi on entistä isompi, jolloin laitteeseen voidaan syöttää entistä enemmän lajittelemattomia kolikoita yhdellä kertaa. Tämä nopeuttaa maksamista. ”Olemme kehittäneet SafePayn uudelle tasolle yhdessä asiakkaidemme kanssa. Maksamisen nopeus, uusi ergonominen muotoilu ja helpompi ylläpito tekevät SafePay II:sta entistä kattavamman ratkaisun, joka helpottaa oleellisesti myymälän henkilöstön arkea, kertoo Tero Hietaneva, myyntipäällikkö Gunnebo Nordic Oy:n vähittäiskaupan yksiköstä. SafePay voidaan liittää periteiseen kassaan tai itsepalvelukassaan, ja se voi käsitellä useita eri valuuttoja. Seteliyksikössä on EKP:n hyväksymä Artikla 6 -tasoinen tunnistustekniikka. Lisätietoja: Tero Hietaneva, Myyntipäällikkö, vähittäiskauppa, Gunnebo Nordic Oy, sähköp: tero.hietaneva@gunnebo.com, +358 50 5496515 Päivi Laaksomies, Myyntijohtaja, käteisratkaisut, Gunnebo Nordic Oy, sähköp: paivi.laaksomies@gunnebo.com, +358 400 240151 Marko Heiskanen, Toimitusjohtaja, Gunnebo Nordic Oy, sähköp: marko.heiskanen@gunnebo.com,+358 40 8220758 www.gunnebo.fi Gunnebo Security Group työllistää 6 000 henkilöä 25 eri maassa ympäri Eurooppaa, Asiaa, Afrikkaa, Australiaa ja Pohjois-Amerikkaa, ja liikevaihtomme on 640m€. Gunnebo toimittaa vuosien kokemuksella integroituja turvallisuusratkaisuja pankeille, vähittäiskaupoille, aluesuojaukseen sekä kulunvalvontaan ja rahankäsittelyyn. Turvallisuusratkaisumme suojaavat ihmisiä, rakennuksia ja omaisuutta, tarjoten turvaa sinulle, työntekijöillesi ja asiakkaillesi. We make your world safer.