ANTTI AUTTI - UUSI HAGLÖFSIN YSTÄVÄ

Haglöfs on kiinnittänyt suomalaisen lumilautailijan ja vapaalaskijan Antti Autin uudeksi Haglöfsin Ystäväksi. Antti on yksi maailman tunnetuimpia lumilautailijoita ja kuuluisa uusien standardien asettamisesta miesten half-pipe-kilpailuissa sekä keksimästään "1080 Revolution" -taidonnäytteestä. Nykyään Antti Autti on myös arvostettu lumilautailufilmien tuottaja.

Antti Autti syntyi vuonna 1985 Rovaniemellä, lähellä pohjoista napapiiriä ja ryhtyi ammattilaiseksi 16-vuotiaana. Antista tuli maailmankuulu vuonna 2005, jolloin hän voitti lumilautailun MM-kisoissa kaksi kultamitalia (big airista ja half-pipesta). Hän oli ensimmäinen eurooppalainen, joka voitti X Games Superpipen lyöden vastustajistaan mm. Shaun Whiten.

Antin tekniset taidot ja hänen suorituksensa erityisesti X Gamesissa synnyttivät käsitteen "1080 Revolution", joka nosti rimaa hyvien pisteiden saavuttamiseksi kisoissa. Tätä nykyä Antti tuottaa omia vapaalasku- ja lumilautailuvideoitaan. Antin filmi "Approach & Attack" (2014) oli esimerkiksi Onboard Magazinen katsotuin video ilmestymisvuonnaan. Lumilautailuun hän suhtautuu yhtä intohimoisesti kuin aikoinaan aloittaessaan.

– Kun aloitin lumilautailun, tavoitteenani oli tehdä jokaisesta päivästä seikkailu. Nyt 15 vuotta myöhemmin filosofiani on edelleen sama: olinpa sitten Rukalla tai Pyhällä tai Japanissa Hokkaidossa, Niigatassa tai Hakubassa. Olen iloinen ja ylpeä saadessani olla mukana Haglöfsien Ystävissä ja toivon, että koemme tulevaisuudessa monia seikkailuja yhdessä, Antti Autti sanoo.

Haglöfsin Ystävät on ryhmä ulkoilevia naisia ja miehiä, joilla on mahdollisuus toimia Haglöfsin brändin lähettiläinä. Ryhmä edustaa kaikkia pienen mittakaavan seikkailijoista luontovalokuvaajista ja ulkoilijoista vuoristo-oppaisiin, vapaa-laskettelijoihin ja tutkimusmatkailijoihin. Haglöfsin Ystävät ovat myös usein mukana uusien tuotteiden kehitysvaiheessa aivan alusta asti jakaen tietoaan ja kokemuksiaan.

Antti Autti ei ole vain arvostettu lumilautailija vaan myös todellinen ulkoilmaihminen. Vapaa-aikansa Antti viettää mielellään Suomen luonnossa, missä hän varttui.

– Otamme Antin iloisina vastaan Haglöfsin Ystäviin. Antti tuo mukanaan laajasti tietoa vapaalaskusta ja lumilautailusta, ja hänestä tulee loistava lähettiläs Haglöfsin brändille kaikkialla maailmassa, mutta erityisesti Suomessa ja Japanissa, missä hänellä on kovasti seuraajia, sanoo Johan Widman, Haglöfsin tapahtuma- ja sponsorointikoordinaattori.

Teksti ja kuvat löytyvät sivulta www.haglofs.com/press

Lisätietoja:

Communication Manager
Haglöfs AB
sara.skogsberg@haglofs.se

Haglöfs kehittää vaatteita, jalkineita ja varusteita ihmisille, jotka investoivat aktiiviseen ulkoiluelämäntapaan. Sitten vuoden 1914 pienimuotoisesta reppujen valmistamisesta Haglöfsistä on tullut yksi maailman johtavia teknisten ja kestävien ulkoilutuotteiden toimittajia, modernin tuotekehityksen ja strategisen jakelun avustuksella. Haglöfsin brändiä markkinoidaan pääasiassa 25 markkina-alueella Euroopassa ja Aasiassa, ja yritys työllistää n. 200 henkilöä. Vuoden 2014 myynti oli 766 miljoonaa Ruotsin kruunua. Haglöfs on ollut ASICS Corporationin omistuksessa vuodesta 2010. www.haglofs.com

YHTEYDENOTOT:

Viestintäpäällikkö: Sara Skogsberg Cuadras, sara.skogsberg-cuadras@haglofs.se
Toimitusjohtaja: Peter Fabrin, peter.fabrin@haglofs.se

Avainsanat:

Lainaukset

Otamme Antin iloisina vastaan Haglöfsin Ystäviin. Antti tuo mukanaan laajasti tietoa vapaalaskusta ja lumilautailusta, ja hänestä tulee loistava lähettiläs Haglöfsin brändille kaikkialla maailmassa, mutta erityisesti Suomessa ja Japanissa, missä hänellä on kovasti seuraajia.
Johan Widman, Haglöfsin tapahtuma- ja sponsorointikoordinaattori.