Haglöfs lahjoittaa puita uutta sovellusta käyttäen

Ulkoiluvarusteita valmistava Haglöfs lanseeraa tänä keväänä sovelluksen, jolla pyritään yhdistämään kuluttajien ulkoiluaktiviteetit puiden istuttamiseen Itä-Afrikassa. Projekti tehdään yhteistyössä Vi Agroforestryn kanssa ja se edustaa Haglöfsin kestävän kehityksen aloitteiden uutta puolta.

Tietoisuus ja vastuunotto ovat Haglöfsillä jo pitkään käytettyjä avainsanoja. Aiheet kuten ympäristövaikutus, työolosuhteet ja ihmisoikeudet ovat olleet Haglöfsin nykyajan kehityksen parametrejä. Kestävä kehitys integroidaan täysin Haglöfsin päivittäisiin toimiin, ja Haglöfs pyrkii johdonmukaisesti etsimään tapoja parantaa kestävän kehityksen jatkuvaa prosessiaan.

Kevään aikana Haglöfs tuo käyttöön sovelluksen, jonka tarkoituksena on auttaa kuluttajia käyttämään ulkoiluaktiviteettejaan sellaisella tavalla, että he voivat osallistua panoksellaan puiden istuttamiseen. Kun sovellus on ladattu, se lähettää viikoittaisia haasteita, ja jokaisesta suoritetusta haasteesta Haglöfs lahjoittaa puun organisaatiolle nimeltä Vi Agroforestry, joka sitten istuttaa puun Victoria-järven ympärillä olevalle alueelle. Puiden istuttaminen auttaa vähentämään köyhyyttä ja lisää ruoansaantimahdollisuuksia, biologista monimuotoisuutta ja ilmaston sopeutumista.

“Projektimme ei ole ainoastaan yksi osa kestävän kehityksen pyrkimyksiämme, vaan se on myös hyvin yksinkertainen tapa, jolla kuluttaja voi osallistua monien ihmisten päivittäisen elämän parantamiseen. Jo pelkästä sovelluksen lataamisesta lahjoitamme yhden puun. Jos suoritat kaikki haasteet, lahjoitamme yhteensä 11 puuta”, sanoo Haglöfsin kestävän kehityksen johtaja Lennart Ekberg.

Haglöfsin sovelluksen voi ladata Google Playsta tai App Storesta, ja projektin aikaväli on 10. maaliskuuta – 17. toukokuuta.

Vi Agroforestry on ruotsalainen avustusjärjestö, joka puiden istuttamisen avulla taistelee köyhyyttä vastaan ja parantaa Victoria-järjen ympäristöä Itä-Afrikassa. Perustamisestaan vuonna 1983 lähtien organisaatio on auttanut istuttamaan yli 100 miljoonaa puuta ja auttanut yli miljoonan perheen elämää.

Lisätietoja:

Jussi Tuominen
Marketing Coordinator
+ 358 440 1914 00
jussi.tuominen@haglofs.fi

Sara Skogsberg Cuadras                                        Marcus Lundstedt
PR & Media Manager                                              Press Officer, Vi Agroforestry
+ 46 8 584 400 14                                                + 46 70 107 43 17
sara.skogsberg-cuadras@haglofs.se                        marcus.lundstedt@viskogen.se

Haglöfs on yksi maailman johtavista teknisten outdoor tuotteiden valmistajista. Haglöfs tarjoaa aktiiviseen ulkoiluun panostaville ihmisille vastuullisen tuotemerkin, joka täyttää tuotteiden toimivuudelle, muotoilulle sekä hyvälle hinta-laatusuhteelle nykyaikana asetetut vaatimukset. Haglöfsin liikevaihto oli vuonna 2012 noin 84,2 milj. € ja viimeiset viisi vuotta yritys on kasvanut vuosittain noin 9%. Haglöfsin omistaja on vuodesta 2010 alkaen ollut ASICS Corporation. www.haglofs.com

Avainsanat: